Montserrat Iglesias-Lucía intervé com a experta en seguretat dins de l’espai Fact Check del programa Bàsics a Betevé

01/04/2019
Eva Arderius i Francis Manzano han aprofitat el programa Bàsics per posar a prova la viabilitat de les propostes electorals dels diferents candidats gràcies a la intervenció d’experts en diversos àmbits. El fact-checking o verificació de fets mitjançant dades, ha comptat amb les intervencions del periodista Javier Ortega Figueiral i la directora de l’Escola de Prevenció i Seguretat Integral, Montserrat Iglesias-Lucía, per aclarir algunes d’aquestes promeses.
José Bou Vila, empresari i candidat al PP, expressava en unes declaracions la seva intenció de militaritzar la Guàrdia Urbana. Segons Bou, la idea és crear una brigada especial de 500 agents amb preparació militar dins del cos de la Guàrdia Urbana. Aquest equip, format per agents provinents de la BRIMO (Brigada Mòbil) i la BRIPAC (Brigada paracaigudista) comptaria amb entrenament militar especial, uniforme, distintius i armament diferents. En concret, la unitat patrullaria amb “armes llargues automàtiques”.
Montserrat Iglesias, ha intervingut al programa com a experta en prevenció i seguretat per abocar llum sobre la viabilitat de la promesa de Bou. Segons la directora, la proposta és factible, ara bé, Iglesias planteja la veritable qüestió: quin és el model de policia que volem?Existeixen dos tipus: els models de policia militaritzats, que responen a models de seguretat reactius, és a dir, repressius. O bé els models de policia de proximitat, que responen a models preventius.
La directora posa èmfasi en analitzar abans de decidir, per saber el tipus de delinqüència existeix actualment a Barcelona per tal d’aplicar un model policial adequat a les necessitats.