Més de 400 estudiants i 80 empreses del Sector participen al XXII Workshop

Celebració del XXII Workshop de l'Escola
La trobada anual Universitat – Empresa, que organitza la Unitat de Pràctiques i Borsa de Treball de l’Escola, ha aplegat avui a més de 400 assistents de la comunitat universitària que s’han apropat  a l’Hotel Exe Campus per conèixer les 80 empreses convidades a l’esdeveniment, amb la finalitat de fer networking amb els professionals del Sector i trobar oportunitats de pràctiques i laborals.

13/02/2019

La XXII edició del Workshop de l’Escola de Turisme i Direcció Hotelera de la UAB s’ha celebrat avui a dues sales de l’Hotel Exe Campus degut a l’alta demanda de participació, on 80 empreses del sector turístic, hoteler i del lleure han vingut a la UAB a reclutar talent per a les seves companyies. Enguany s’ha incrementat, respecte l’any anterior, en un 23% el nombre d’empreses que han assistit a la jornada de networking entre l’alumnat i els professionals.

L’afluència de visitants també ha augmentat, respecte l’edició de 2018, sobrepassant els 400 inscrits, entre estudiants dels Graus en Turisme, Turisme en Anglès i Direcció Hotelera, de Màsters i Postgraus de l’Escola, i alumni del Centre, que s’han entrevistat amb els representants de les empreses a la cerca d’oportunitats de pràctiques i laborals.


El Workshop, un primer contacte professional per a molts estudiants


Aquesta trobada anual esdevé un primer contacte professional per l'alumnat dels primers cursos de les titulacions. Pablo Nuñez, estudiant de 2n del Grau en Turisme, ha assistit al Workshop “per trobar unes primeres pràctiques al Departament de Recepció”, i més endavant, té previst realitzar-les en altres àmbits. Fruit de les entrevistes ja portades a terme durant aquesta jornada, Pablo recomana als seus companys de classe que “es sentin segurs d’ells mateixos, i tinguin clar el què busquen, i s’informin bé del què ofereixen les empreses”.

Per altra banda, estudiants de darrers cursos, com la Míriam Benítez, de 4rt del Grau en Turisme, el “Workshop representa una gran oportunitat perquè hi ha moltes empreses i molts àmbits de treball on nosaltres podem trobar ofertes de pràctiques i laborals”. En aquest sentit, Wenkai Zhou, de 3r curs del Grau en Direcció Hotelera, creu que és “una bona experiència on pots contactar amb molts professionals i obrir la teva ment al gran ventall de possibilitats que t’ofereix avui dia el Sector”.


Aposta del Sector pels estudiants i titulats de l'Escola

Amb l’increment del nombre d’empreses assistents enguany al Workshop, hi ha algunes companyies que hi han participat per primera vegada. Aquest és el cas de OD Barcelona Hotel, establiment de recent creació del grup hoteler eivissenc OD que s’ha establert també a la Ciutat Comtal, i que ha estat present a la trobada professional per cercar talent entre la comunitat universitària. El seu director, Antonio Huguet, comenta que "es busquen diferents tipus de perfils entre els estudiants, però més que les aptituds, l'experiència, valorem més l'actitud, les seves ganes d'aprendre durant les seves pràctiques amb nosaltres, ja que les aptituds les assoliran un cop hagin fet la seva formació pràctica a l'hotel".

Altres com Catalonia Hotels & Resorts repeteixen la seva presència, un any més, ja que "els alumnes de l'Autònoma funcionen molt bé durant les seves pràctiques, i sovint s'incorporen com a treballadors a la nostra cadena hotelera. Creiem molt amb el talent jove i amb formar treballadors des de la base", explica Laia Lluch, Coordinadora de Pràctiques de l'empresa.


La figura dels Ambaixadors d'Empreses

Com a gran novetat de la XXII edició del Workshop, s'ha incorporat la nova figura dels Ambaixadors d''Empreses; és a dir, estudiants que ja han realitzat les seves pràctiques en cadenes hoteleres o entitats participants a la jornada, que expliquen la seva experiència a futurs estudiants en pràctiques. D'aquesta forma, reben inputs de la pròpia empresa i també de companys que ja han portat a terme el seu període de formació.

Mercè Pla, estudiant de 4rt curs del Grau en Direcció Hotelera, és ambaixadora Almanac Hotel Barcelona, ja que va realitzar les seves pràctiques al Departament de Housekeeping d'aquest establiment de luxe. Segons l'estudiant és "una forma innovadora i propera de donar a conèixer la nostra opinió directa de com s'organitza un hotel o un departament als nostres companys, i ajudar-los a resoldre els seus dubtes".

En aquest sentit, Gemma Sagué, Coordinadora de Pràctiques Internacionals de l'Escola, afegeix que ha estat rebuda molt positivament aquesta nova figura entre l'alumnat, ja que també "els ha servit per fer networking entre ells i interactuar amb companys, que en un futur esdevindran professionals del Sector".


Un Workshop més innovador

A part de la bona rebuda dels Ambaixadors d'Empreses per part dels estudiants, el Workshop d'enguany també ha tingut la presència de més empreses de diferents tipologies innovadores, enfocades a targets més especialitzats de turistes o clients, o d'oferir serveis i productes més personalitzats, i també empreses més internacionals.

Maria Noguera, Directora de l'Escola, s'ha mostrat molt contenta de com s'ha desenvolupat l'esdeveniment, i ha agraït a tot el Sector "la seva implicació en la formació dels nostres estudiants. Són una peça capdalt perquè els alumnes puguin aprendre les tasques que hauran de realitzar en el seu futur professional".