Les trobades virtuals consoliden l’activitat internacional de l’Escola

Activitat internacional Escola - Moment del Global Case Study Challenge

L’Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera ha realitzat durant les últimes setmanes diverses reunions virtuals amb universitats d’Argentina, Austràlia o Malàisia per seguir ampliant les col·laboracions en matèria de recerca, docència i intercanvis d’estudiants i professorat. La modalitat online també ha propiciat que alguns docents hagin pogut participar en assignatures de Grau i projectes internacionals.

22/01/2021

Imatge: ©GarbellFotografia/#virtualspacehero

Al llarg de les últimes setmanes, l’Escola ha traslladat bona part de la seva activitat internacional a la modalitat online, a causa de la pandèmia. Per aquest motiu, s’han organitzat trobades virtuals amb diferents universitats d’arreu del món per seguir impulsant activitats de col·laboració i intercanvi de coneixement. 

Un d’aquests centres és la Universidad de Morón (Argentina), que des de fa 5 anys es mantenen col·laboracions en l’àmbit acadèmic i d'intercanvi de professorat. L’Àrea Internacional de l’Escola també s’ha reunit amb el Royal Melbourne Institute of Techology (amb seus a Austràlia i Vietnam), una institució amb la qual ja es realitzen intercanvis d’estudiants i s’està treballant per ampliar la col·laboració entre el professorat i activitats de recerca.  

També s’han generat trobades per primera vegada amb la Berjaya University College, una universitat de Malàisia amb qui s’estan establint relacions en els camps de la mobilitat del professorat i la recerca. A principis de febrer, l’Escola també es reunirà amb representants de la University of Stenden (Països Baixos) per parlar sobre temes de recerca.

Totes aquestes iniciatives tenen per objectiu expandir la participació de l’Escola amb altres universitats en projectes europeus, facilitar la interrelació entre el professorat, i cercar noves línies de recerca que permetin investigar i publicar articles de forma conjunta, i participar en congressos.

Segons Albert Vancells, responsable de l’Àrea Internacional de l’Escola, la pandèmia ha impossibilitat la realització viatges presencials, però ha obert noves vies de col·laboració amb universitats de fora de la Unió Europea. L’ús de les noves tecnologies relacionades amb streaming i la docència online també és una oportunitat per “aprofitar el know-how d’altres parts del món”, així com facilitar la participació d’experts i professorat d’altres institucions.

La modalitat online reforça la participació de professorat internacional

Durant el primer semestre, l’Escola també ha portat a terme diferents activitats acadèmiques que han suposat la participació o l’intercanvi d’experiències amb professorat d’altres universitats del món. 

Un exemple és el Global Case Study Challenge, un projecte que té per objectiu reforçar competències com la intel·ligència cultural o la gestió d’equips en remot. És la segona vegada que l’Escola participa en aquesta iniciativa, que enguany ha reunit a més de 600 estudiants de 22 universitats d’arreu del món. Més de 40 estudiants de Grau han format part d’aquest projecte global, coliderat per la professora Anna Zinenko

Nuria Garcia Cardoso

L'estudiant de 3r del Grau de Turisme en Anglès, Nuria Garcia Cardoso, va guanyar el primer premi al "Picture Challenge" organitzat pel Global Case Study Challenge amb aquesta imatge.

Durant el primer semestre, els estudiants s’han repartit en un centenar d’equips virtuals remots per resoldre conjuntament un cas d’estudi sobre els reptes culturals que es troben en contextos de negociació internacional, Responsabilitat Social Corporativa, o processos de fusió i adquisició d’empreses. El GCSC també ha propiciat que el professorat internacional -uns 30 docents han participat en aquesta edició- hagi reforçat les seves habilitats i adquirit noves eines per a la docència online.

També s’ha realitzat un intercanvi de professorat amb la University of Lapland (Finlàndia). El professor Esa Posio ha col·laborat en les assignatures de "Human Resources" i "Congress and Events Management" del Grau de Turisme en Anglès. Per la seva banda, les professores de l’Escola Vera Butkouskaya i Olga Bravo també han participat en cursos de la University of Lapland.

La possibilitat de realitzar aquests intercanvis en format virtual ha permès continuar la col·laboració anteriorment establerta amb la University of Lapland, que també va participar en el Projecte Experiential Live Project Enhancement (ELPE): "Learning Innovation: Live Projects, Creativity and New Approaches for a Changing Labour Market" del 2019.