La comunitat universitària ret homenatge al professor Manuel Ballbé

Manuel Ballbé

El professor Manuel Ballbé ens va deixar el mes de febrer passat. El 16 d'octubre, la UAB organitza un acte d'homenatge en què es presentarà la nova Càtedra Manuel Ballbé per a la Seguretat Humana.

23/09/2020

El proper 16 d'octubre, a les 13 h, la sala d'actes del Rectorat acollirà un acte d'homenatge a Manuel Ballbé, catedràtic del Departament de Dret Públic i de Ciències Historicojurídiques de la UAB que ens va deixar el mes de febrer passat.

Hi intervindran, a més de familiars del professor Ballbé, Margarita Arboix rectora de la UAB; Antoni Milian, catedràtic del Departament de Dret Públic i de Ciències Historicojurídiques; i Maria Teresa Fernández de la Vega, presidenta del Consell d'Estat i amiga de Ballbé que presentarà la reedició del llibre Orden público y militarismo en España (Alianza), que ha prologat, i la nova Càtedra Manuel Ballbé per a la Seguretat Humana.

Expert en dret comunitari i seguretat

A més de la Facultat de Dret, Ballbé va exercir la docència també a l'Escola de Prevenció i Seguretat Integral de la UAB, centre on va ser, a més, delegat del rector. Va treballar en projectes de recerca sobre el dret comunitari a Espanya o l'organització de la seguretat al sector de l'energia nuclear.

Entre la seva producció escrita, es troben els volums Soberanía dual y constitución integradora: la reciente doctrina federal de la Corte suprema norteamericana (Ariel), coescrit amb Roser Martínez, o La prejudicialidad administrativa en el proceso penal (Thomson Civitas) i Estado competitivo y armonización europea: los modelos norteamericano y europeo de integración (Ariel), tots dos signats juntament amb Carlos Padrós. Va ser autor també de diversos informes per a la Fundació Pi i Sunyer.