L’Escola organitzarà una jornada sobre Ciberseguretat i Intel·ligència Artificial

Jornada sobre Ciberseguretat i intel·ligència artificial

Experts i professionals del sector debatran sobre la revolució tecnològica en l’àmbit de la defensa i la seguretat ciutadana. La jornada “Ciberseguretat i Intel·ligència Artificial: Innovació tecnològica en el marc de la Defensa” tindrà lloc el divendres 31 de maig, de 10 a 14 hores. Les inscripcions ja estan obertes.

21/05/2019

L’Escola de Prevenció i Seguretat Integral de la UAB, amb la col·laboració del Ministerio de Defensa, celebrarà el divendres 31 de maig la jornada “Ciberseguretat i Intel·ligència Artificial: Innovació tecnològica en el marc de la Defensa”.

La jornada neix amb l’objectiu de reflexionar al voltant de la penetració massiva de les noves tecnologies i els nous riscs que comporten, sobretot davant la digitalització de processos administratius, la connectivitat al cloud i el blockchain.

Aquest espai d’aprenentatge i debat permetrà tractar des de l’àmbit militar i acadèmic els beneficis i reptes que presenten aquestes tecnologies, els seus marcs reguladors i com l’Estat s’està preparant per afrontar-ne els riscs.

La jornada està especialment orientada a aquells estudiants i professionals interessats en l’aplicació de les noves tecnologies en els àmbits de la defensa i la seguretat ciutadana.

El programa de la jornada serà el següent:

•    A les 10 hores. Inauguració a càrrec de la directora de l’Escola, Montserrat Iglesias-Lucía.

•    De les 10:15 a les 11:45 hores. Taula rodona: “Noves tecnologies en ciberseguretat: Internet de les Coses, Blockchain i Intel·ligència Artificial”, amb la participació de Jordi Batlle (enginyer informàtic),  Friman Sánchez (expert en Arquitectura de Sistemes), i David Ramírez (analista de l’Instituto Español de Estudios Estratégicos). Moderat per Montserrat Iglesias-Lucía, directora del centre.

•    De les 12:15 a les 13:45 hores. Taula rodona: “Armament Autònom i militarització de la Intel·ligència Artificial”, amb la participació de Josep Cañabate (professor de Dret de la UAB), Josep Lluís Pérez Francesch (director de l’Institut de Ciències Polítiques i Socials), Ángel Gómez de Ágreda (coronel de l’Exèrcit de l’Aire), i Roser Martínez (professora de l’Escola). Moderat per Joaquín Rodríguez, professor i responsable de relacions internacionals de l’Escola.

Totes les sessions es faran a l’aula 141.

Inscripcions a la jornada

Descarrega't el díptic informatiu