Estudiants de la menció en Coordinació de la Seguretat Pública realitzen pràctiques de tir olímpic

Pràctiques al Club de Tir Esportiu d'Osona

En el marc de l'assignatura Regulació d'armes i explosius, que s'imparteix dins la menció en Coordinació de la Seguretat Pública del Grau, els estudiants van poder realitzar unes pràctiques de tir olímpic a les instal·lacions del Club de Tir Esportiu d'Osona, el passat 22 de novembre. També van poder conèixer diferents tipus d'armes i calibres gràcies a les explicacions d'Enric Cavalleria i Pep Mateo, monitors d'aquest centre d'entrenament.

05/12/2019

Els estudiants de l'assignatura Regulació d'armes i explosius de la menció en Coordinació de la Seguretat Pública de 4t curs del Grau en Prevenció i Seguretat Integral de la UAB van realitzar una visita, el passat 22 de novembre, a les instal·lacions del Club de Tir Esportiu d'Osona, emplaçat a Gurb. Roser Martínez, docent d'aquesta matèria va acompanyar a la delegació de l'Escola en aquesta sortida d'estudis.

L'alumnat va poder conèixer diferents tipus d'armes i calibres, gràcies a les explicacions dels monitors de tir, Enric Cavalleria i Pep Mateo, que van oferir una visita guiada pels diferents espais del centre d'entrenament esportiu, com la galeria d'aire comprimit, els camps de 100 mts, de 50 mts i 25 mts, i la zona social que ofereix l'establiment.

Els monitors van explicar que el tir olímpic, amb carrabina o pistola, era una modalitat poc coneguda, malgrat que es tractava d'un esport que formava part dels Jocs Olímpics moderns des dels seus inicis, al 1896, i comptava amb un centenar de disciplines reconegudes internacionalment.

Aquest esport potenciava la concentració mental, l'autodisciplina, el coneixement propi, l'autoregulació, l'organització i la relaxació, entre altres aspectes, que també es podien traslladar a diversos àmbits de la vida.

Els monitors van oferir una masterclass de tir, amb el màxim rigor i professionalitat, i posteriorment els estudiants van poder realitzar unes pràctiques de tir olímpic, sota les indicacions dels experts.

Visita al Club de Tir Esportiu d'Osona