Entrevista al professor Alfonso Perona a TOT Sant Cugat

Alfonso Perona
L’expert en mobilitat sostenible parla de la nova regulació sobre Vehicles de Mobilitat Personal (VMP) i els reptes que plantegen tant per a les administracions com per als usuaris de les vies.

11/03/2019

El professor Alfonso Perona, en una entrevista del 5 de març al portal TOT Sant Cugat, ha expressat la seva opinió sobre la modificació en el reglament de vehicles impulsat per la Direcció General de Trànsit (DGT), que s’aprovarà en els pròxims mesos al Congrés dels Diputats.

Davant de pregunta de quins reptes es plantegen amb la constant evolució dels vehicles, el professor afirma que és impossible “intentar treure del mig” els VMP, que mitjançant la tecnologia neixen utilitzant motors cada cop més petits, sinó regular el seu ús.

“La gent sempre busca un mitjà de transport còmode, assequible i bé de preu”, comenta Perona, qui pensa que falta informació per a l’usuari perquè la bona convivència amb la resta de vehicles i vianants sigui efectiva. El professor creu que els usuaris haurien d’utilitzar el casc i, en cas de desplaçar-se en hores nocturnes, portar algun element reflectant. “La gent no és conscient que caure a 20 km/h pot comportar lesions molt greus”, ha dit.

Un desafiament per a les administracions locals

El professor, davant l’elaboració d’una ordenança municipal per regular l’ús dels VMP a la ciutat de Sant Cugat, considera que aquesta ja no serà vàlida en el moment que canviï el reglament en què els considerarà vehicles de motor, que tindran una velocitat màxima de 25 km/h i no podran circular en voreres o zones de vianants. A més, per Alfonso Perona, moltes d’aquestes mesures han d’anar acompanyades de control i vigilància.

“Crec que els gestors municipals tenen diferents reptes, perquè el concepte de mobilitat en les ciutats està canviant molt, i molt ràpid”. El professor creu que ha d’haver-hi més complicitat entre la indústria i els òrgans reguladors, ja que s’ha de facilitar la feina de control i supervisió mitjançant certificats i la retirada al mercat de vehicles que no s’ajustin a la velocitat adequada.