Acte de commemoració dels 30 anys del Codi Penal de la democràcia

La Facultat de Dret se suma a la commemoració dels trenta anys del Codi Penal de la democràcia amb un acte acadèmic que reunirà expertes de diverses universitats per analitzar l’evolució i els reptes actuals del dret penal.
08/10/2025
Aquest curs 2025/26 es commemora el 30è aniversari del Codi Penal de la democràcia. Per celebrar aquesta efemèride, vuit universitats d’arreu de l’Estat han organitzat un cicle de conferències que tindran lloc des del 23 de novembre —data de la seva publicació al BOE— fins al 24 de maig, quan va entrar en vigor.
Durant aquests mesos, es reflexionarà sobre l’evolució de la política criminal i la regulació de qüestions com la delinqüència econòmica, la intimitat, la violència de gènere, els delictes contra la vida, la protecció penal del medi ambient o els drets dels treballadors.
La Unitat de Dret penal i Criminologia de la UAB s’afegeix a la iniciativa amb un acte commemoratiu el dimecres 5 de novembre, a les 12.00 h, a l’Aula Magna de la Facultat de Dret.
Hi participaran la Dra. Mercedes García Arán, catedràtica de Dret penal a la UAB i assessora parlamentària durant el debat del 1995; la Dra. Esther Hava García, catedràtica de Dret penal de la Universidad de Cádiz; i la Dra. Esther Pomares Cintas, catedràtica de Dret penal de la Universidad de Jaén.
L’acte serà una oportunitat per fer balanç dels trenta anys de política criminal democràtica i reflexionar sobre els reptes de futur del dret penal.