Arxiu de notícies

La FAS premia 19 TFG de temes relacionats amb el desenvolupament sostenible

El passat 29 de gener, la Fundació Autònoma Solidària va celebrar l’acte de lliurament de la segona edició dels Premis a Treballs de Fi de Grau sobre Desenvolupament Sostenible i Justícia Global, on es van premiar un total de 19 treballs de fi de grau. En el cas de la Facultat de Filosofia i Lletres, van guanyar els estudiants Isabel Torres; Adrià Juarez, Pol Frau i Jordi Coma.

Unió Europea

La UAB organitza un taller sobre el curs de preparació per treballar a la UE

La sala d’actes de la Facultat de Ciències Polítiques i Sociologia acull, dimarts, 19 de febrer, a les13 h, un taller sobre la nova edició del 'Curs de Preparació per a Concursos i Oposicions de la Unió Europea i Organismes Internacionals' que s’iniciarà el març. L’assistència al taller, prèvia inscripció, és gratuïta.

Enterrament gossos al neolític

L’enterrament de gossos va ser un ritual funerari habitual al nord-est de la península Ibèrica fa uns 6.000 anys

Un treball liderat per la UAB i la UB ha estudiat els casos antics més nombrosos de sacrifici i enterrament de gossos de Catalunya, on durant el neolític mitjà s’hauria iniciat la generalització d’aquesta pràctica funerària a la península Ibèrica. La recerca indica també que els humans van alimentar els animals amb una dieta molt semblant a la seva, que incloïa cereals i verdures.

TendalLletres

Activitats de la Facultat programades en la franja lliure de docència

Des d'aquest curs acadèmic 20018-2019, la UAB inicia una experiència per incentivar l'organització i assistència dels alumnes a activitats al campus. Així, ha fixat vuit dies -en la franja horària de les 13h. a les 15h.- en què s'aturarà l'activitat acadèmica per a que s'hi pugui assistir.
En aquest sentit, el proper 19 de febrer la Facultat de Filosofia i Lletres acollirà els actes Genealogies de dones Humanitats i Cultura Visual. Un enfocament pluridisciplinar.

Premi Excel·lència

La UAB llança el I Premi a l’Excel·lència Docent

La convocatòria està dirigida al professorat universitari en actiu amb vinculació permanent a la UAB i amb un mínim de 10 anys de dedicació docent universitària. Les sol·licituds es poden presentar entre el 7 de febrer i el 22 de març.

Olimpíada Clàssica UAB

Olimpíada Jove 2019

En el marc del Programa Argó de l’ICE de la UAB, l'ICE, amb el seu Equip Argó de Llengües i Cultura Clàssiques, el Departament de Ciències de l'Antiguitat i de l'Edat Mitjana i la Facultat de Filosofia i  Lletres de la UAB organitzem l'Olimpíada Jove. L’activitat està adreçada a alumnat de 4rt d'ESO que cursi Llatí i consisteix en passar un matí a la Facultat de Filosofia i Lletres per endinsar-se en el món grecoromà i participar en tallers on s’experimentarà com podia ser la societat i la cultura antigues.

MasterclassMaratoBiociencies2018

La Marató de TV3 i els projectes de recerca

Com s’ha convertit La Marató en una de les principals fonts impulsores de la recerca a Catalunya? Com es trien els projectes que reben finançament? Com s’organitza un projecte solidari d’aquesta magnitud? El dimarts, 19 de febrer, a les 13 h., a la Facultat de Biociències, ho sabrem amb la masterclass de La Marató de TV3.