Detall d'activitat

Dilluns, 18 De maig 2026

12:00

Seminari “25 (+1) anys dels genomes”

Conferències i congressos, Divulgació - Sala d’Actes de la Facultat de Biociències (UAB)

Descripció:

En commemoració del 25è aniversari de la publicació del genoma humà i en coincidència amb el Dia Internacional de la Fascinació per les Plantes, el Centre de Recerca en Agrigenòmica (CRAG) organitza, en col·laboració amb la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i la Societat Catalana de Biologia (SCB), un seminari a la Sala d'Actes de la Facultat de Biociències de la UAB.
 
Al llarg de la jornada, Iban Eduardo, investigador de l'IRTA al CRAG pronunciarà la conferència "La revolució genòmica en l'agricultura: implicacions per a la domesticació i la millora dels cultius". A continuació, Josep Casacuberta, professor del CSIC al CRAG,  oferirà la conferència "25 + 1 any de genomes vegetals: des de l'esborrany fins als genomes complets i des dels genomes individuals fins als pangenomes". 

La jornada continuarà amb la xerrada "Un genoma de referència no és suficient: lliçons d'estudis a escala poblacional", a càrrec de Josefa González, investigadora del CSIC a l'Institut de Biomeidicina i Biotecnologia de la UAB (IBB-UAB), per finalitzar amb la conferència “Del genoma humà al genoma de la Terra: seqüenciant la vida per sostenir el planeta", a càrrec d’Aurora Ruiz-Herrera, professora del Departament de Biologia Cel·lular, de Fisiologia i d'Immunologia de la UAB i investigadora ICREA Acadèmia. 

Per finalitzar, hi haurà una taula rodona presidida pels investigadors Martí Quevedo, del CRAG, i Laia Marin, Departament de Biologia Cel·lular, de Fisiologia i d'Immunologia de la UAB.

Més informació:
https://www.cragenomica.es/events/25-1-years-genomes-evolution-agriculture-and-biodiversity-reimagined

 

Ubicació: Sala d’Actes de la Facultat de Biociències (UAB)

Data: Dilluns 18, De maig de 2026 - 12:00h

Organitzador: CRAG, Societat Catalana de Biologia (SCB) i Facultat de Biociències de la UAB