Activitats
Diumenge, 2 Juny 2024
Dia · Setmana
09:00
Test de Competències de Barcelona Activa
Descripció:
Últim dia per fer el test Competències.Clau de Barcelona Activa, especialment adreçat a l'alumnat de segon curs. Es tracta d'un test d'autoconeixement que ajuda a avaluar el desenvolupament de les 21 competències més rellevants en el mercat de treball actual.
És una eina que permet autoavaluar les pròpies competències per identificar aquelles en què es destaca i aquelles que cal desenvolupar segons els objectius professionals marcats.
Per fer el test cal adreçar-se a aquest enllaç, i trobaràs les instruccions en aquesta pàgina.
Ubicació: En línia
Data: Diumenge 2, Juny de 2024 - 09:00h
Dilluns, 3 Juny, 2024
13:00
Seminari "Religión y política: la representación de los evangélicos en el Congreso brasileño"
Descripció:
Seminari “Religión y política: la representación de los evangélicos en el Congreso brasileño" per part de l'investigador Rafael Bruno, de la Universidad Estadual de Rio de Janeiro.
L'objectiu d'aquest seminari és presentar la participació dels evangèlics al Congrés Nacional brasiler des de la fundació del Frente Parlamentario Evangélico (2003). Amb el creixement d'aquesta participació, el grup evangèlic va demostrar noves formes de desenvolupament als canals polítics tradicionals amb una tendència més conservadora.
El seminari es realitzarà a la Sala de reunions del Departament de Sociologia, el dimecres 3 de juny a les 13h.
El seminari l'organitza l'equip de recerca Investigacions en Sociologia de la Religió (ISOR).
Ubicació: Sala de reunions del Departament de Sociologia
Data: Dilluns 3, Juny de 2024 - 13:00h
15:00
Seminari INCASI Living Lab: "Similitudes y diferencias en los cambios en la estructura socio-ocupacional de la población boliviana y española (2001-2021)"
Descripció:
Seminari INCASI Living Lab: "Similitudes y diferencias en los cambios en la estructura socio-ocupacional de la población boliviana y española (2001-2021)", a càrrec de Jorge Veizaga Rosales (Centro de Estudios de Población, Universidad Mayor de San Simón, Bolívia).
Enllaç per connectar-se en línia.
Organitzat des de l'Institut d'Estudis del Treball i la UAB. Part del projecte INCASI2 de la International Network for Comparative Analysis of Social Inequalities.
Ubicació: Seminari C (B1/169) de la Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia/ en línia
Data: Dilluns 3, Juny de 2024 - 15:00h
Dimarts, 4 Juny, 2024
15:00
Seminari INCASI Living Lab: "Asimetrías en la producción y circulación de conocimiento científico-social en Europa y América Latina"
Descripció:
Seminari INCASI Living Lab: "Asimetrías en la producción y circulación de conocimiento científico-social en Europa y América Latina", a càrrec de Juan Piovani (Centro Interdisciplinario de Metodología de las Ciencias Sociales, Instituto de Investigaciones en Humanidades, Ciencias Sociales y Universidad Nacional de la Plata).
Enllaç per connectar-se en línia.
Organitzat des de l'Institut d'Estudis del Treball i la UAB. Part del projecte INCASI2 de la International Network for Comparative Analysis of Social Inequalities.
Ubicació: Seminari C (B1/169) de la Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia/ en línia
Data: Dimarts 4, Juny de 2024 - 15:00h
Dilluns, 10 Juny, 2024
15:00
Defensa de tesi de la doctoranda Vanessa Rojas
Descripció:
El proper dilluns 10 de juny a les 15h tindrà lloc la defensa de tesi de la doctoranda en el Programa en Sociologia Vanessa Rojas, dirigida pels professors Silvia Carrasco i Francesc Xavier Rambla i titulada "Trayectorias educativas en contextos de desigualdad. Un recorrido por las experiencias de los participantes del estudio cualitativo logitudinal Niños del Milenio".
L'acte serà presencial a la Sala de Graus de la Facultat de Ciències Polítiques i Sociologia (B1/021). Per tal de controlar l'aforament hauríeu d'adreçar-vos per correu electrònic a Vanessa.RojasA@autonoma.cat
Resum:
Estudis al Perú assenyalen que, malgrat el major accés a educació, les desigualtats educatives persisteixen, afectant les trajectòries educatives principalment joves d'entre 12 i 16 anys (Ames, 2005; Alcázar, 2009; Benavides, 2007). Així, hi ha diferències en les oportunitats d'accés, permanència i progrés dels estudiants en contextos de vulnerabilitat i pobresa. A partir d'informació qualitativa i longitudinal recollida al Perú (al marc de l'estudi internacional i longitudinal Niños del Milenio – Young Lives) plantegem una aproximació a la comprensió de les trajectòries educatives d'un grup de 22 joves en diferents contextos del país considerant el rol del capital econòmic, social i cultural de les mateixes. Aquesta anàlisi destaca el factor relacional de les trajectòries educatives, assenyalant la urgència d'atendre les desigualtats educatives, no només mirant el factor institucional i pedagògic; sinó considerant també la relació amb l'entorn extraescolar.
Ubicació: Sala de Graus de la Facultat de Ciències Polítiques i Sociologia (B1/021)
Data: Dilluns 10, Juny de 2024 - 15:00h
Dimecres, 12 Juny, 2024
11:00
Seminari Gedime: "Bringing Stories to Life: Visual Methods and Emerging Themes"
Descripció:
El GEDIME i el CER-M conviden al seminari “Bringing Stories to Life: Visual Methods and Emerging Themes” amb Dra. Diane Sabenacio Nititham de la Murray State University.
La investigadora ens compartirà reflexions al voltant de la metodologia visual en la recerca sobre dones migrants filipines a Irlanda.
Serà el dimecres 12 de juny de 2024 a les 11 h a la Sala de reunions MRA, Parc de Recerca UAB.
És una activitat formativa acreditable per a les i els doctorandes/s del Programa de Doctorat en Sociologia de la UAB.
Ubicació: Sala de reunions MRA, Parc de Recerca UAB
Data: Dimecres 12, Juny de 2024 - 11:00h