Activitats
13:00
Oxolife i salut de la dona
Descripció:
De la recerca bàsica a la clínica
A càrrec d'Agnès Arbat
|
Aquesta activitat forma part del Programa Participa Biociències, inscripcions aquí. |
Organitza el Departament de Biologia Cel·lular, Fisiologia i Immunologia dins del Cicle de Seminaris en Biologia Cel·lular (2a edició)
Ubicació: Sala Josep Vendrell
Data: Dimecres 28, Gener de 2026 - 13:00h
Data fi: Dimecres 28, Gener de 2026 - 14:00h
Dilluns, 9 Febrer, 2026
13:30
BIOHUB: Explora oportunitats professionals: NEXUS i altres canals on trobar ofertes!
Descripció:
👥 Formador: Jordi Esqué (El Despertador)
📌 Inscripcions a Nexus: https://nexus.uab.es/UAB/estu/mostrarSO.do?act_ori=%20S5iTXvttxxSQff1WBzpqXQ
Al voltant del BIOHUB s’organitzen activitats formatives incloses dins el programa Projecta’t del Servei d’Ocupabilitat de la UAB, que et permeten obtenir Reconeixement Acadèmic de Crèdits (RAC).
Ubicació: Sala Josep Vendrell
Data: Dilluns 9, Febrer de 2026 - 13:30h
Data fi: Dilluns 9, Febrer de 2026 - 15:00h
Dimarts, 17 Febrer, 2026
12:00
Projecte Brúixola: La ciència genètica: un futur brillant
Descripció:
A càrrec d’Antonio Barbadilla, professor del Departament de Genètica i de Microbiologia.
En aquesta conferència sobre la recerca genètica, s'abordarà el paper clau i protagonista d'aquesta ciència en la comprensió dels processos biològics fonamentals i dels reptes científics, mèdics, ecològics, socials i ètics que afronta la nostra societat. S’assenyalarà que la seva ensenyança és fonamental per a una societat preparada i responsable, concloent que el segle XXI és l’edat d’or de la genètica.
Ubicació: Sala d'Actes
Data: Dimarts 17, Febrer de 2026 - 12:00h
Data fi: Dimarts 17, Febrer de 2026 - 13:00h
Dimecres, 18 Febrer, 2026
12:00
Projecte Brúixola: Les proteïnes: del plegament i la funció al malplegament i les seves implicacions en malalties
Descripció:
A càrrec d’Irantzu Pallarés, professora del Departament de Bioquímica i Biologia Molecular
Introduirem la relació entre l’estructura i la funció de les proteïnes, elements essencials per al correcte funcionament cel·lular. Analitzarem com la seqüència d’aminoàcids determina la seva forma tridimensional i, en conseqüència, la seva activitat biològica. També veurem què passa quan aquesta estructura falla, provocant malplegament i agregació de proteïnes, processos clau en malalties com l’Alzheimer, el Parkinson. L’objectiu és comprendre com la estructura de les proteïnes pot ser la clau tant de la salut com de la malaltia.
Ubicació: Sala d'Actes
Data: Dimecres 18, Febrer de 2026 - 12:00h
Data fi: Dimecres 18, Febrer de 2026 - 13:00h
13:00
Uncovering the global genomic landscape of cancer
Descripció:
Using mutational signatures
A càrrec de Marcos Diaz-Gay
|
Aquesta activitat forma part del Programa Participa Biociències, inscripcions aquí. |
Organitza el Departament de Biologia Cel·lular, Fisiologia i Immunologia dins del Cicle de Seminaris en Biologia Cel·lular (2a edició)
Ubicació: Sala Josep Vendrell
Data: Dimecres 18, Febrer de 2026 - 13:00h
Data fi: Dimecres 18, Febrer de 2026 - 14:00h
Dijous, 26 Febrer, 2026
12:00
Projecte Brúixola: Va de Simetria: la decisió arquitectònica més antiga i crucial del Regne Animal
Descripció:
A càrrec d’Ana Morton, professora del Departament de Biologia Animal, Biologia Vegetal i Ecologia.
La geometria corporal és l'adaptació evolutiva fonamental dels animals. Aquest tema explora com les formes, des de l'asimetria (pròpia de la filtració simple dels Porífers) fins a la simetria radial (present en els Cnidaris), estan directament lligades a l'estil de vida. La culminació d'aquesta adaptació és la simetria bilateral, el disseny clau que va permetre el moviment dirigit, la concentració de sentits (cefalització) i la caça activa.
Ubicació: Sala d'Actes
Data: Dijous 26, Febrer de 2026 - 12:00h
Data fi: Dijous 26, Febrer de 2026 - 13:00h
- 1
- 2