Es proposa la creació d’una comissió de mediació i conciliació

Entitats de la societat civil catalana, amb la participació d'universitats com la UAB i la UB, han constituït al Col·legi de l’Advocacia de Barcelona una Comissió Independent per a la mediació, el diàleg i la conciliació amb l’objectiu de trobar una sortida pactada a la situació política que viu Catalunya.

04/10/2017

Es considera urgent trobar una sortida que posi fi a la creixent tensió entre les administracions catalana i espanyola.

La presentació de la Comissió independent per a la mediació i el diàleg ha comptat amb la participació de la degana del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, M. Eugènia Gay; del president de l’Advocacia Catalana, Carles McCragh; el secretari general de la UGT a Catalunya, Camil Ros; el secretari general de Comissions Obreres a Catalunya, Javier Pacheco; el rector de la Universitat de Barcelona, Joan Elias; la rectora de la Universitat Autònoma de Barcelona, Margarita Arboix; el president de PIMEC, Josep González; el president de la Cambra de Comerç de Barcelona, Miquel Valls; el president de l’Associació per a les Nacions Unides a Espanya, Eduard Sagarra; el degà del Col·legi d’Economistes de Catalunya, Joan B. Casas, entre d’altres. A més d’aquestes entitats no es descarta que en les properes hores i dies altres entitats de la societat civil catalana es puguin sumar.

Entre totes les entitats participants –que són totalment independents i de caràcter apolític- consideren que impera la necessitat urgent de trobar una sortida que posi fi a la creixent tensió entre l’Administració central i la catalana. Per això, diferents entitats de la societat civil s’han unit per facilitar aquets ponts de diàleg.

Per tal de poder dur a terme la mediació, la Comissió considera imprescindible que les dues parts –Govern de Catalunya i Govern de Espanya– renunciïn a algun dels seus postulats. En aquest sentit, la Comissió ha acordat com a punt de partida per poder iniciar la mediació el “restabliment del funcionament ordinari de les institucions d’autogovern de Catalunya, descartant per totes les parts, cap decisió immediata sobre el model polític organitzatiu” i “crear una atmosfera per aconseguir la normal convivència amb el restabliment de les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat a Catalunya a la situació anterior a les actuacions desplegades com a conseqüència de la convocatòria del 1-O”.

Més informació: Formulari d'adhesions per a entitats i particulars