Presentació

El grau en Publicitat i Relacions Públiques té com a objectiu formar professionals amb un alt nivell de qualificació per exercir la seva activitat en una agència, una empresa o en organismes i institucions de caire públic o privat, on desenvoluparan les funcions de creativitat, disseny, producció, gestió, direcció de comptes, planificació de mitjans i recerca en els àmbits dels consumidor, del mercat de les audiències i dels públics.

L’alumne obté una formació d’alt nivell gràcies al caràcter pràctic del grau i a les instal·lacions de la Facultat de Ciències de la Comunicació que ofereix una formació molt lligada a las necessitats reals de la professió i amb aquesta finalitat, es proposen tres itineraris d’especialització: Direcció Creativa, Direcció Estratègica en Publicitat i Direcció Estratègica en Relacions Públiques.

Com que aquestes disciplines estan en transformació constant , el grau es renova i es redefineix periòdicament per tal d’esdevenir subjecte actiu a l'hora de contribuir a l’assimilació de las noves formes de comunicació. En aquest sentit, la relació entre docència i recerca és vital. Per això, el grau compta amb cinc grups investigadors capdavanters: el Grup de Recerca en Direcció de Comunicació Empresarial i Institucional; el Grup de Recerca en Publicitat; el Laboratori d’Anàlisi Instrumental de la Comunicació; l’Observatori i Grup de Recerca sobre Migracions i Comunicació (MIGRACOM) i el Grup de Recerca en Publicitat i Comunicació Radiofònica (PUBLIRADIO). Aquest dos últims han estat acreditats per la Generalitat de Catalunya com a Grups de Recerca SGR.

Perfil de l’estudiant

El perfil de l'estudiant d'aquesta titulació és el d'una persona amb les característiques següents:

  • Creativitat i imaginació.
  • Capacitat per a relacionar-se i comunicar-se.
  • Coneixement d'altres idiomes.
  • Capacitat de síntesi, d'atenció i d'esforç.
  • Esperit analític i crític.
  • Flexibilitat i fluïdesa.
  • Capacitat per a planificar tasques a mitjà i llarg terminis.
  • Audàcia i avantguardisme.
  • Capacitat d'observació.
  • Memòria sonora i visual.

Es recomana tenir una bona formació en totes les matèries relacionades amb la llengua i els nous llenguatges (artístics, audiovisuals, etc.).

Sortides professionals

- Agències de publicitat (creativitat, comptes, mitjans, producció, màrqueting i disseny)
- Empreses i gabinets de relacions públiques
- Anunciants (departaments de màrqueting i de publicitat)
- Mitjans (departaments de publicitat i de relacions públiques)
- Centrals de compra dels mitjans
- Institucions (departaments de comunicació i de publicitat)
- Exclusivistes de publicitat
- Gabinets de comunicació i d'imatge corporativa
- Empreses de promocions, empreses de màrqueting telefònic o telemàrqueting, empreses de consulting, empreses de patrocini i esdeveniments i empreses d'investigació de mercats
- Agències de màrqueting directe i de comunicació interactiva
- Productores de vídeo, cinema i postproducció
- Estudis fotogràfics i gràfics

Coordinador i equip de coordinació

Coordinadora d'Estudis de Publicitat i Relacions Públiques
Arantza Danes Vilallonga (aranzazu.danes@uab.cat)
Telèfon: 93 581 1529

Coordinadora Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General
Enric Marín Otto ( Enric.Marin@uab.cat)
Telèfon: 93 581 1943
 
Coordinador Laboratoris RTV i Coordinador d'Espais d'Informàtica i Multimèdia

Miguel Ángel Martín Pascual (MiguelAngel.Martin@uab.cat)
Telèfon: 93 581 4463
 
Coordinadora dels programes d'Intercanvis

Ana Fernández Viso  ( intercanvis.comunicacio@uab.cat)
Telèfon: 93 581 1795

Professorat

Consulta el llistat de professors

Avaluació

La metodologia dels crèdits ECTS implica una avaluació continuada, en la qual es valora tota la feina de l'estudiant.

Horaris

La consulta dels horaris i l'aulari es realitza a través del mòdul Consulta d'horaris al sia.uab.es

Calendari acadèmic

Calendari Acadèmic 2018 - 2019

Recursos d'aprenentatge

Recursos d'aprenentatge

Facultat de Ciències de la Comunicació
https://www.uab.cat/comunicacio/
Campus de Bellaterra
Codi de preinscripció: 21097
80 places
Nombre de crèdits: 240 ECTS
Durada: 4 anys
Idioma: Català i castellà.
Preu per crèdit: 35,77 euros.
Inici de classes: 6 i 7 de setembre de 2018: Activitats d'acollida per als alumnes de primer.
12 de setembre de 2018: Inici de l'activitat docent per a tots els cursos.
Presencial.
Període lectiu: Semestral.
Règim d’estudi: Dedicació a temps complet. Possibilitat de règim a temps parcial.
Títol que s'obté: graduat/da en Publicitat i Relacions Públiques
Ciències Socials i Jurídiques

Si tens dubtes o vols més informació pots omplir el formulari següent: *Camps obligatoris

Un cop enviat el formulari, rebràs un correu de confirmació de la teva petició