MÓster oficial en Recerca en Art i Disseny

El Màster és pioner en el desenvolupament del camp d'estudi en què conflueixen la investigació en art i en disseny, la cultura visual i la cultura del projecte

MÓster Oficial - Recerca en Art i Disseny

Perfil d'ingrÚs

Atenent a la vessant te˛rica del programa, i a la seva doble dimensiˇ de formaciˇ en teoria de l'art i del disseny, l'estudiant que solĚliciti l'ingrÚs al programa haurÓ de donar raˇ de:
 
a. Capacitats: creativitat, reflexiˇ transdisciplinar, facilitat pel treball te˛ric, entrenament en apreciaciˇ estŔtica, facilitat per l'escriptura, facilitat per la generaciˇ i participaciˇ en networkings, iniciativa en la generaciˇ i gestiˇ de projectes.
 
b. Coneixements: idiomes (imprescindible anglŔs a nivell B1 del Marc Europeu Com˙ de referŔncia per a les llengŘes del Consell d'Europa), els textos bÓsics de la teoria de l'art i el disseny modern i contemporani, les prÓctiques contemporÓnies d'art i disseny, recursos de recerca en xarxa.
 
c. Interessos: en l'Ómbit de l'art i en el del disseny contemporanis com llocs de recerca, aixÝ com en l'Ómbit d'intersecciˇ d'ambdˇs. En totes les formes de creativitat contemporÓnia, en la seva transversalitat posmedia, en la seva dimensiˇ institucional i empresarial, en la generaciˇ i producciˇ de projectes inŔdits, en noves professions del tipus food-designer o comissariats independents, en noves formes d'escriptura artÝstica vinculades a la posmedialidad.

CompetŔncies bÓsiques

  • Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
  • Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
  • Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran mesura autodirigida o autònoma.

CompetŔncies especÝfiques

  • Identificar els principals problemes en la interpretació de l'art i el disseny contemporanis i de les seves tendències sent capaç de relacionar-los amb els marcs teòrics i els criteris d'avaluació que regeixen els debats actuals.
  • Discernir els enfocaments i utilitzar críticament els argumentaris principals de l'estètica i la teoria de l'art i el disseny per analitzar les pràctiques creatives i projectuals actuals.
  • Formular hipòtesis, plantejar estratègies de contrastació i utilitzar els procediments d'investigació adequats per a la producció de nou coneixement sobre l'actualitat de l'art i el disseny.
  • Dominar i utilitzar els registres i formats de comunicació adequats per exposar els resultats de la recerca i la crítica d'art i disseny a públics de diferents nivells d'especialització.
  • Utilitzar adequadament els mètodes qualitatius i quantitatius d'investigació per obtenir dades contrastables sobre la percepció, recepció i usos de l'art i del disseny.
  • Analitzar la complexitat del funcionament dels entorns institucionals, polítics, econòmics i empresarials en què es desenvolupen els projectes de disseny i les activitats artístiques així com els seus principals agents i mecanismes de gestió.
  • Identificar i avaluar l'aportació i transferència de coneixement des de les pràctiques artístiques i del disseny.
  • Aplicar les estratègies i habilitats necessàries per interactuar com a agent actiu en els sistemes institucionals de l'art i del disseny.
  • Identificar les especificitats que caracteritzen les pràctiques creatives i projectuals pròpies de l'art i del disseny sent capaç de distingir les diferències i similituds entre els dos camps.

CompetŔncies transversals

En els títols de màster, la UAB tracta com a equivalents els conceptes de competència general i competència transversal i per això, en l'apartat de competències es detallen únicament competències generals.

  • Dissenyar i gestionar projectes, individualment i en grup.
  • Organitzar i sistematitzar fonts complexes i heterogènies d'informació.
  • Llegir i interpretar imatges i formes en relació als contextos.
  • Desenvolupar les capacitats per a la descripció de l'experiència de l'art i el disseny contemporanis.
  • Reconèixer les funcionalitats rellevants en cada projecte.
  • Generar i participar de networkings internacionals.