Màster Universitari en Arxivística i Governança de la Informació

Formació en arxivística, gestió de la informació i governança de dades única a l’Estat espanyol que capacita per treballar en organitzacions públiques i privades de qualsevol sector.

Informació general

  • Màster Universitari UAB
  • Crèdits: 120 crèdits
  • Inici de curs 25/09/2024
    Fi de curs 20/06/2025
  • Inici de la preinscripció 12/01/2024
    Veure el calendari
  • Estat de la preinscripció: Oberta
  • Places: 45 places
  • Preu: 83 €/crèdit (inclou taxes i assegurança escolar) 

    5% dte. Exalumnes FUABformació (només a la primera matrícula del curs complet)
    5% dte. Alumni UAB (només a la primera matrícula del curs complet)

  • Idioma: Català (80%) i Castellà (20%)
  • Modalitat: Presencial

  • Centre docent: Escola Fundació Universitat Autònoma de Barcelona-Formació (centre adscrit)

El programa proporciona una formació sòlida en arxivística, gestió de documents, i gestió i tractament de dades a entitats públiques i privades, alhora que es desenvolupa la capacitat d'innovació, el sentit crític i els valors ètics d’una professió d’altíssima inserció laboral.

El màster posa especial èmfasi en la gestió de la documentació electrònica i incorpora coneixements en gestió de la informació i anàlisi i tractament de les dades, sistemes de gestió de processos, arquitectura de sistemes o preservació digital, en línia amb l'evolució de la professió i de la ciència arxivística, i donant resposta als nous reptes i demandes professionals. 

A l’Estat espanyol, és l’única formació oficial de màster dedicada exclusivament a formar professionals en aquesta disciplina, cada vegada més demandada tant a empreses com a l’administració pública, i impartida per Arxivística i Gestió de Documents UAB -anteriorment ESAGED-, amb 20 anys d’experiència formant a generacions de professionals de l’arxivística.

Els estudiants poden fer pràctiques remunerades des del primer curs, ja que hi ha convenis de col·laboració amb un gran nombre d’institucions i empreses. El percentatge d'inserció professional dels titulats supera el 95% (segons l'enquesta 2019-2020).

Sortides professionals

  • Serveis d'arxius de les administracions autonòmica, local i estatal.
  • Arxius d'empreses de serveis de banca, caixes, assegurances, assessories jurídiques i fiscals, i consultories.
  • Empreses d'organització i custòdia d'arxius.
  • Arxius d'universitats i centres docents.
  • Arxius d'institucions i entitats públiques.
  • Arxius d'empreses del sector químic, farmacèutic i clínic.
  • Empreses de tecnologies de la informació.
  • Arxius de mitjans de comunicació (televisió, ràdio i premsa).
  • Arxius d'associacions, entitats privades i col·legis professionals.
  • Arxius d'institucions eclesiàstiques.

Pràctiques

Beques específiques d'aquest màster

Cada any, amb la col·laboració de l’Associació de Professionals de l’Arxivística i la Gestió de Documents de Catalunya, s’atorga el Premi ESAGED-ACC al Millor Treball de Final de Màster. La dotació del premi és de 1.300 euros (s'aplicaran les retencions corresponents). Més informació sobre el premi

Es pot sol·licitar la Beca del Ministeri d’Educació i Ciència (MEC).

Gratuïtat de dos anys en la quota de soci/sòcia de l'Associació de Professionals de l'Arxivística i la Gestió de Documents de Catalunya per a tots els estudiants matriculats en la titulació de Màster.

Consulta tots els descomptes, gratuïtats i bonificacions.

Universitat coordinadora:

Universitat Autònoma de Barcelona

Qualitat

Segell d'AQU Catalunya del Màster Oficial - Arxivística i Governança de la Informació

Més informació