Sessió especialitzada en conèixer els Management Training Programmes a través d'experiències d'exalumnes

Sessió managing training programmes

La coordinació de Pràctiques Internacionals va organitzar el 2 d’octubre una sessió dedicada als Management Trainning Programmes, que també va incloure testimonis d’estudiants que varen explicar les seves experiències a l’estranger.

08/10/2019

Gemma Sagué, responsable de Pràctiques Internacionals de l’Escola, va organitzar una sessió destinada a conèixer els Management Training Programmes (MTP), una opció de pràctiques per als estudiants interessats en posicions de direcció en establiments hotelers.

A la sessió hi va participar Anna Serarols, graduada en Direcció Hotelera, que està realitzant un programa de pràctiques a Anglaterra, en un establiment petit: el Gravetye Manor Hotel. Es tracta de la primera graduada estrangera que l’hotel ha acollit per fer-hi un programa especialitzat d’aquestes característiques.

Un dels avantatges de fer un Management Trainning Programmes en un hotel petit, segons l’estudiant, és que es tracta d’una via per descobrir en quina posició treballar en un futur, ja que pots obtenir una “visió global” del funcionament de tot l’hotel i desenvolupar competències molt diverses en poc temps, destava.

Segons l’exestudiant, ara mateix es troba en la fase final del seu MTP en què ja participa en activitats de gestió, i que abans ha pogut estar present en altres àrees com ara la recepció, les finances o el manteniment del relais chateaux.  

Aquesta possibilitat de passar per tots els departaments li ha atorgat confiança en ella mateixa i, paral·lelament, al seu equip supervisor: “va arribar un punt en què em van demanar que aportés noves idees i projectes”. Un aspecte, segons afegia Gemma Sagué, que requereix comunicació assertiva i és habitual per demostrar capacitat de lideratge i gestió.

Per altra banda, les grans cadenes hoteleres i multinacionals (com ara Hilton, Barceló, Iberostar o Marriott) també ofereixen Management Training Programmes. Una de les recentment graduades en Direcció Hotelera que ha fet un Management Training Programmes en una multinacional ha sigut la Yasmina Valera. L’alumni, que actualment està fent unes pràctiques a Maldives després de finalitzar el seu MTP a Bulgària, opina que “es tracta d’una gran oportunitat per conèixer el funcionament real d’un hotel i entendre les relacions interdepartamentals que existeixen, on a més d’adquireixen uns coneixements que l’empresa valora per la polivalència del treballador”.

Segons l’exestudiant, doncs, és necessari tenir en compte que és un període sacrificat “en què es treballen moltes hores” i on s’ha de demostrar que “tens ganes d’aprendre”, a més de mostrar “proactivitat”. Un període de pràctiques que pot anar dels 4 als 18 mesos i que, per ella, és una “inversió de futur”.

Per últim, la professora Gemma Sagué va concloure la sessió recomanant als estudiants a assistir a les presentacions dels programes de pràctiques que les cadenes ofereixen al llarg del curs i contrastar les condicions que aquests ofereixen, d’acord amb els seus objectius professionals.

 

Notícies relacionades

Totes les notícies