Seminari internacional sobre tradicions occidental llatina i oriental bizantina

18/03/2016
L'objectiu de la celebració del “II International Meeting Magistri Cataloniae: ART AND CEREMONY in the Latin West and the Byzantine East”, és l'estudi de la relació entre les cerimònies civils i religioses i les manifestacions artístiques i arquitectòniques de les tradicions occidental llatina i oriental bizantina, des dels primers temps de veneració cristiana fins l'Edat Mitjana. Es tracta d'un Seminari Internacional que tractarà l’evolució de les pràctiques rituals a través de la imatge i la manera com les reformes de la litúrgia o les observances polítiques i civils afectaran a les transformacions arquitectòniques i del mobiliari litúrgic.
L’acte començarà a les 8.30h amb la presentació del professor Manuel Castiñeiras i continuarà amb “The Byzantine Imperial Coronation Depicted in Art and a New Interpretation of the Assembly of the Archangels inside a Secular Context”, de la mà d’Anastasios Papadopoulos, professor a la Aristotle University of Thessaloniki. Tot seguit, la professora de la UAB Verónica Abenza exposarà les “Court ceremonies and rituals of power in Sicily (1187-1222)". A continuació, Wilfried E. Keil, professor de la Universität Heidelberg, parlarà sobre “Bishop Bernward and St. Michael of Hildesheim – A Donator and his Inscription-bearing Artworks”.
A les 10.15h, després de la pausa per esmorzar, l’investigador independent Avital Heyman explicarà “Jerusalén en procesión”. A continuació, el professor de la UAB Juan Antonio Olañeta exposarà “La imagen del profeta Daniel en las ceremonias de coronación. El caso de San Michele de Pavía”. Finalment, es tancarà la jornada amb un debat.
Més informació:
II International Meeting Magistri Cataloniae