Presentació dels estàndards de qualitat de The Leading Hotels of the World

The Leading Hotels of the World
L’exalumne Eva Domínguez, subdirectora del Sport Hermitage & Spa Hotel 5*, i Ruth Ruíz, responsable de qualitat i formació de l’establiment, varen explicar en què consisteix el distintiu de qualitat The Leading Hotels of the World i quins són els requisits i estàndards de qualitat que l’associació d’hotels de luxe insta als seus membres.

09/10/2019

El passat dimarts 8 d'octubre, l'alumni Eva Domínguez, subdirectora dels Sport Hotels Resorts & Spa Andorra, i la seva responsable de qualitat i formació, Ruth Ruíz, varen oferir una sessió oberta als estudiants de l'Escola per explicar el sistema de distinció de qualitat de The Leading Hotels of the World, associació a la qual pertany aquest hotel andorrà 5*.

La sessió va començar amb una introducció sobre què és i com es va iniciar The Leading Hotels of the World. L'associació va néixer com una corporació d'hotelers europeus l'any 1928 i, des d'aleshores, ha anat incrementant el nombre de membres, amb més de 400 hotels repartits en 80 països.

El grup destaca per ser un distintiu de qualitat especialitzat en hotels que permet posar sobre el mapa a hotels de luxe especials i independents, que transmetin l'essència del seu lloc d'origen, i ofereixin un producte únic. Els avantatges que tenen aquests hotels que no pertanyen a grans grups corporatius són la visibilitat i la promoció, permetent-los tenir un "element diferenciador" de qualitat, tal com apuntava Ruiz.

Alhora, l'hotel es compromet a oferir un "alt nivell de servei" per al client i, per garantir-ho, The Leading Hotels of the World estableix 800 estàndards de qualitat que s'han de superar anualment.

La importància de l'experiència emocional

Un dels estàndards que demana The Leading Hotels of the World als seus associats és cuidar l'aproximació al client i personalitzar al màxim el seu tracte. Detalls com ara dirigir-se-li pel seu nom, o saber avançar-se a les seves necessitats, en són alguns exemples.

Cada any, els membres de l'associació han de superar una revisió per comprobar que es compleix amb els alts estàndards i s'ofereix un "servei extraordinari". Això es fa a través d'enquestes de satisfacció i la superació d'una auditoria a l'any, sota el concepte del "client misteriós" (mistery guest).

Opcions de pràctiques a l'Sport Hermitage & Spa Hotel 5*

Des de l'any passat, ja són 7 els estudiants que han fet pràctiques a aquest hotel andorrà de luxe. Eva Domínguez, subdirectora de l'establiment, destacava que per als estudiants és una bona oportunitat per obtenir "polivalència" dins el món laboral i conèixer el funcionament de tots els departaments: "som una petita gran família", deia Eva Dominguez, ja que totes les àrees operacionals es troben tots a les mateixes instal·lacions d'aquest hotel de 5 plantes i 5.000 m².