Planificar la cerca de feina per guanyar efectivitat

17/03/2017
En una activitat molt dinàmica en què els assistents van tenir un paper molt actiu, l’experta Anna Rosell va remarcar quatre passos a seguir per augmentar les possibilitats d’èxit a l’hora de buscar feina: l’anàlisi prèvia, l’acció, el seguiment i l’avaluació. En primer lloc, abans d’elaborar el currículum, va destacar la necessitat de fer un exercici d’autoavaluació per descobrir les nostres capacitats, els nostres potencials i motivacions i els diferencials. Tot seguit, a la fase d’acció, va ensenyar els assistents a elaborar un currículum, escriure una carta de presentació i preparar una entrevista de treball per maximitzar la probabilitat de ser contractat. També va insistir en què cal fer un seguiment i avaluació de les empreses o institucions en què s’envia un currículum i en què és molt important no desesperar-se en cas que les ofertes de feina triguin a aparèixer. Per això, Rosell va insistir en la necessitat de mantenir un ritme constant d’enviament de currículums i continuar fent activitats formatives i de lleure mentre esperem resposta.
En acabar la xerrada, els participants van sortir amb tot un ventall de noves idees per afrontar el mercat laboral. “Això t’ajuda i facilita la teva inserció al món laboral i també molts aspectes de la vida quotidiana. És una formació que, tot i que no és obligatòria, és molt recomanable perquè t’obre molt la perspectiva de la teva vida”, explica Melissa Vivas, estudiant de 4t curs de Filologia Catalana.
L’acte va estar obert a tots els estudiants i alumni de la UAB. Calia inscripció prèvia per poder-hi assistir. Els assistents que ho van fer podran descarregar un certificat d’assistència. L’activitat va estar organitzada pel Servei d’Ocupabilitat de la UAB i subvencionada pel Servei d’Ocupació de Catalunya.
Crònica elaborada per Sergio Ruiz