Nou estudi sobre hiperlaxitud i alimentació

Mans hiperlaxes / manos hiperlaxas
istockphoto/Pheelings Media

Un equip d'investigadores de la UAB i de la Universitat de París estan duent a terme un estudi per explorar les alteracions alimentàries, infrapès i sobrepès-obesitat en persones amb hiperlaxitud articular.

18/02/2021

La hiperlaxitud articular és un tret somàtic que quan és generalitzat podria ser degut a una anomalia del col·lagen subjacent. Aquest tret de vegades s'associa a problemes de salut diversos, principalment dolors musculoesquelètics, encara que també es poden estendre a altres sistemes, com el digestiu. Així, els dolors temporomandibulars, abdominals i dentals per exemple poden ser freqüents i poden tenir un impacte negatiu en l'alimentació.

Per millorar el coneixement sobre aquests aspectes, investigadores del Departament de Psicologia Clínica i de la Salut de la UAB i de la Universitat de París han iniciat un estudi que explorarà la relació entre les alteracions alimentàries, l'índex de massa corporal i les característiques associades a la hiperlaxitud articular.

Participació en l'estudi

Les investigadores conviden a dones majors d'edat, de qualsevol condició física i residents a Espanya a participar en l'estudi. La participació consisteix a respondre un qüestionari en línia (durada de 20 minuts aproximadament), accessible des del següent enllaç:

Qüestionari per participar en l'estudi sobre hiperlaxitud i alimentació