Mor Carme Picallo, professora del Departament de Filologia Catalana

Traspàs_Carme_Picallo

El vespre del 6 de juny ens ha deixat la Dra. M. del Carme Picallo i Soler, professora del Departament de Filologia Catalana i ex-vicerectora de Recerca de la UAB (1999-2002) amb l’equip del Dr. Carles Solà.

07/06/2019

Carme Picallo, llicenciada en Filosofia i Lletres a la Universitat de Barcelona, doctora en Lingüística per la City University of New York i en Filologia Catalana per la Universitat Autònoma de Barcelona, havia estat docent, entre altres, a les universitats de Rutgers, Maryland i City University of New York i havia fet estades al Massachusetts Institute of Technology i al Departament de Lingüística de New York University. Va tornar a Catalunya el 1989 amb una “Beca de reincorporación para doctores y tecnólogos” del Ministerio de Educación y Cultura i es va integrar al Departament de Filologia Catalana i al Centre de Lingüística Teòrica, en els quals ha deixat el seu mestratge docent i la seva empremta com a investigadora rigorosa i col·lega generosa i afable. Va ser Investigadora Principal de diversos projectes de recerca. Tenia interessos molt amplis en el camp de la lingüística i la seva recerca es va centrar en la sintaxi formal, la variació lingüística i la interfície entre sintaxi i semàntica. Va ser Vicerectora de Recerca (1999-2002) i va formar part de diversos comitès científics de la European Science Foundation i de l’European Research Council.

Malauradament la mort de la dra. Picallo s’afegeix aquesta setmana a la de la dra. Irene Castells, professora jubilada del Departament d’Història Moderna i Contemporània.