"Masterclass" sobre La Marató de TV3 i la recerca, a Biociències

lamaratomasterclass
Màsterclass a la Facultat de Comunicació, el passat octubre del 2017.
El dilluns, 19 de febrer, a les 12 hores, la Facultat de Biociències, acollirà una masterclass sobre La Marató de TV3 analitzant els aspectes relacionats amb la recerca i la captació de fons per fer investigació. És la tercera i darrera xerrada que fa la Fundació La Marató i la UAB aquest curs per mostrar aquest projecte solidari al públic universitari, en el marc del 50 aniversari de la UAB.

16/02/2018

La Fundació La Marató de TV3, juntament amb la UAB, han ofert aquest curs un cicle de masterclass sobre La Marató de TV3, amb l’objectiu d’analitzar i donar a conèixer les claus de l’èxit d'aquesta telemarató solidària que s'ha converitat en tot un referent en l'àmbit audiovisual, solidari i de captació de fons per la recerca.

A la Facultat de Biociències, el dilluns, 19 de febrer, la comunitat universitària podrà conèixer aspectes relacionats amb la captació de fons i els projectes de recerca que es financien amb tot allò que es recauda gràcies a aquest project solidari. Serà a les 12:00  hores a la sala d'actes.

Hi intervindran Jaume Farrés, degà de la Facultat de Biociències, Lluís Bernabé, director de la Fundació La Marató de TV3,  Antoni Dedeu, director de l’Agència de Qualitat i Avaluació en Salut –AQUAS que exposarà la Transparència i rigor en el procés de selecció i seguiment dels projectes finançats amb els fons de La Marató.

Jordi Barretina, director de de l’Institut d’Investigació Biomèdica de Girona, en la seva intervenció respondrà a la preguntarà" Què representa per a l’investigador posar en marxa el seu projecte de recerca gràcies a la suma d’esforços dels donants a La Marató?". Pilar Grasset, familiar de pacient que va participar en La Marató i testimoni directe dels resultats en la salut que obtenen els projectes de recerca, i Carles Prats, periodista i presentador d'Informatiu a TV3 i persona amb una cardiopatia congènita, aportaran els seus testimonis personals.

COMUNICACIÓ, RECERCA I ECONOMIA A LA UAB
Al llarg dels seus 26 anys, al voltant de 3.100 empreses han contribuït en l'èxit d'aquest projecte solidari. El passat 30 de novembre, la Facultat de Ciències de la Comunicació va acollir la primera de les tres xerrades, on es va parlar sobre l’èxit del model comunicatiu del programa. Hi van participar, entre d’altres, la periodista Helena Garcia Melero i el director de màrqueting de La Marató Dani Reyes.

El dijous, 15 de febrer, la Facultat d'Economia, va acollir la segona xerrada sobre La Marató de TV3 moderada per Albert Closas, periodista i director del programa econòmic "Valor afegit", de TV3. Hi va intervenir Diego Prior, degà de la Facultat d'Economia, Lluís Bernabé, director de la Fundació La Marató de TV3, Joan B.Casas, economista i degà del Col.legi d'Economistes de Catalunya, i Miquel Toronell, director general de SERVIS.

26 ANYS D'UN PROJECTE QUE ÉS TOT UN REFERENT
La Marató no només contribueix a finançar directament projectes de recerca biomèdia d'excel.lència, sinó que gràcies als donatius dels ciutadans, cada euro destinat a La Marató ha generat 1 euro més per finançar nova recerca, s'han creat 377 llocs de treball en aquesta àrea -una mitjana de 15 a l'any-, s'han format 2.500 investigadors i s'han doctorat 650 professionals.

El projecte La Marató ha estat un motor de la investigació a Catalunya, ja que en 25 anys ha finançat un total de 794 projectes de recerca i ha implicat entorn els 7.300 investigadors. Gràcies als donatius dels ciutadans s’han generat 377 llocs de treball en l’àrea de la recerca biomèdica, s’han format 2.500 investigadors i s’han doctorat 650 professionals. La implicació de la Marató ha revertit en l’àmbit universitari, ja que ha sensibilitzat i despertat vocacions científiques gràcies a la transmissió dels valors socials del projecte als joves d’entre 12 i 18 anys.