Maria Clarella: 'Escoltar les necessitats del client és essencial per garantir l'èxit de l'esdeveniment'

Maria Clarella, alumni de l'Escola

L'alumni i Graduada en Direcció Hotelera, Maria Clarella, Directora de l'Agència de Promoció d'Activitats i de Congressos de la FUAB, i Presidenta de l'Associació d'Oficines de Congressos d'Universitats i Fundacions Universitàries, va donar el seu testimoni com a professional del sector MICE als estudiants de Grau, en el marc dels EUTDH Testimonials.

14/02/2019

El passat dimarts 5 de febrer es va celebrar una nova sessió dels EUTDH Testimonials, les xerrades organizades per la Coordinació de Pràctiques Internacionals de l'Escola, per apropar l'experiència professional de titulats del Centre als estudiants dels darrers cursos dels Graus en Turisme, Turisme en Anglès i Direcció Hotelera.

En la darrera trobada, els alumnes van poder conèixer la trajectòria de Maria Clarella, Graduada en Direcció Hotelera de la promoció 1995, que actualment és la Directora de l'Agència de Promoció d'Activitats i de Congressos (APAC) de la Fundació UAB, i Presidenta de l'Associació d'Oficines de Congressos d'Universitats i Fundacions Universitàries (OCUE).

Clarella va poder orientar als estudiants interessats en enfocar la seva carrera a l'organització d'esdeveniments, on va comentar que sentir passió per la professió és el factor clau per poder desenvolupar-se com a professional del sector MICE, ja que continuament cal aprendre coses noves i s'ha d'estar al dia de les tendències i innovacions d'aquesta indústria turística, en evolució constant.

De la seva experiència, va explicar també que era molt important conèixer molt bé cada client, ja que "cada un d'ells és diferent i escoltar les seves necessitats és essencial per garantir l'èxit de l'esdeveniment". I va afegir que també avui en dia la tecnologia jugava un paper rellevant per sorprendre als clients, i que era "vital cercar formes creatives per crear experiències úniques" amb les quals es satisfessin les seves expectatives.

La convidada a la xerrada va recomanar als estudiants que estiguessin oberts a experimentar durant les seves pràctiques en el sector de congressos i convencions, ja que d'aquesta forma podrien conèixer, de primera mà, tots els agents implicats en l'organització dels esdeveniments.

Els estudiants van participar molt activament a la sessió amb les seves preguntes i dubtes, i van poder constatar que cal treballar durament i honestament per aconseguir posicionar-se professionalment en aquest sector, ja que és molt competitiu, però a l'hora molt gratificant.