Margarita del Val parla de les vacunes i la resposta immunitària al SARS-CoV-2

Seminari Margarita Val

El dimarts, 12 de gener, la immunòloga i viròloga Margarita del Val, investigadora al CSIC, ha impartit un seminari obert anomenat "Vacunes i resposta immunitària al SARS-CoV-2" mitjançant la plataforma Teams, en el marc d'una assignatura que s'ofereix a la Facultat de Biociències.

08/01/2021

El dia 12 de gener a les 12h, dins de l'assignatura Immunologia de les Malalties Infeccioses de la Facultat de Biociències, s'ha ofert de manera pública un seminari de la investigadora i professora Margarita del Val amb el títol "Vaccines and Immune Response to SARS-CoV-2".

Margarita del Val Latorre és una viròloga i immunòloga espanyola, investigadora del Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC). Durant la seva trajectòria professional ha estudiat la resposta immunitària enfront de les infeccions virals, treballant com a investigadora científica al Centro de Biología Molecular Severo Ochoa (CBMSO). En els últims anys, la seva recerca s'ha orientat cap a l'estudi de la resposta immune enfront de patògens en models animals d'infecció i vacunació.

Ha dirigit nombrosos projectes d'investigació i ha publicat articles de gran impacte, realitzant divulgació científica i assessorant a l'Agència Europea de Medicaments. Dins del seu camp, ha destacat com a defensora de l'eficàcia de l'ús de les vacunes i de les quarantenes en els casos de crisis epidemiològiques com l'actual pandèmia.

La investigadora, que ja va formar part de la Conferència Inaugural d'enguany a la Facultat de Biociències amb la seva lliçó “Inmunología de Pandemia", fa ara una nova proposta sota el títol "Vacunes i resposta immunitària al SARS-CoV-2 ". La sessió s'ha desenvolupat en llengua anglesa i, en acabar, s'ha obert un torn de preguntes on participants i investigadora han pogut debatre sobre algunes qüestions.

El seminari, que va tenir una gran acollida, es pot recuperar seguint aquest enllaç