La UAB promou l'interés per la geografia entre els alumnes de secundària

21/01/2016
Amb el propòsit de potenciar l'interès per la geografia entre l'alumnat de segon cicle de l'ESO i de Batxillerat, a més d'enfortir els vincles amb el professorat de secundària, el Departament de Geografia de la UAB i el Programa Argó de l'Institut de Ciències de l'Educació organitzen les jornades Geografia en Acció, que es desenvoluparan als laboratoris de la Facultat de Filosofia i Lletres de l'1 al 5 de febrer, de les 9,30 a les 13,30 h.
Els participants prendran contacte amb el Grau de Geografia i Ordenació del Territori de la UAB i amb l'ampli ventall de temes que abasta aquesta disciplina. Pel que fa a la part pràctica de la trobada, els estudiants han d'escollir entre dues activitats.
D'una banda, es durà a terme una pràctica de geografia física on seran estudiades diferents mostres d'aigua recollides en ambients diversos. Tutelats per un professor de la Facultat, els estudiants analitzaran la presència a l'aigua de diferents components per discutir sobre els efectes que té l'ús del territori per part de la societat.
D'altra banda, es durà a terme una visita a la Cartoteca de la UAB on es mostrarà diferents mapes i s'ensenyarà les possibilitats que permet la interpretació cartogràfica del territori. Seguidament, al Laboratori d’Informació Geogràfica i Teledetecció, es farà un exercici pràctic amb ordinador a partir de la creació d'escenaris 3D i experimentació amb l'opció de vols i perspectives.
Més informació:
Geografia en acció