La professora Karen Rodriguez, a l'ENTER 2020 International eTourism Conference

Karen Rodríguez a l'ENTER 2020
Karen Rodríguez Quipusco, professora de l'Escola en Sociologia i Psicologia del Turisme i experta en Customer Experience, va assisitr a l'ENTER 2020 International eTourism Conference, organitzada per la Federació Internacional de Tecnologia de la Informació, Viatges i Turisme (IFITT), a la Universitat de Surrey (Regne Unit), i que va aplegar a professionals i estudiosos per reflexionar al volant del turisme electrònic responsable i el turisme inclusiu.

23/01/2020

La Federació Internacional de Tecnologia de la Informació, Viatges i Turisme (IFITT) va organitzar, del 7 al 10 de gener, la 27a conferència anual a la Universitat de Surrey (Regne Unit). A l'esdeveniment hi va assistir la professora de l'Escola, Karen Rodríguez Quipusco, experta en Customer Experience, i docent en assignatures com Sociologia i Psicologia del Turisme dels Graus.

La trobada es va centrar en reflexionar al voltant del turisme electrònic responsable i el turisme inclusiu i va comptar amb la participació d’acadèmics internacionals i professionals de la indústria turística. Durant la conferència es va compartir coneixement i experiències sobre la importància i la contribució de la tecnologia digital en el disseny del turisme, i l'impacte positiu que està generant en l’economia, societat i medi ambient.

L'acte va començar amb la presentació de propostes de doctorants guiats per la direcció del comitè científic de la IFITT, seguida de quatre sessions de ponències: Destinacions, Innovació, Xarxes Socials i Tecnologia. Els ponents provenien de diverses empreses tecnològiques com Hosbec, Unbabel, Smartify, Pandorabots, Autora, etc.; i de turisme i viatges (Grup Expedia, Booking, ABTA, Eurail, Carnival UK ),i l’Oficina de Turisme d’Eslovènia. Aquestes empreses i entitats van presentar les eines tecnològiques i digitals que estan utilitzant per a millorar l’experìencia del client i contribuir a la gestió de serveis, productes i destinacions turístiques sostenibles.  Les propostes de recerca van ser avaluades pels membres del comitè acadèmic.

Un dels punts més tractats de la conferència va ser el de les innovacions tecnològiques com a motors principals del desenvolupament turístic, que han transformat el sector i desafiat l’acadèmia, creant nous mètodes d’investigació que han identificat procediments i polítiques per a gestionar les destinacions de forma sostenible. També rellevant van ser les ponències que van tractar la integració de la intel.ligència artificial en el sector turístic per a analitzar dades com el big data, que poden ajudar a millorar l’experiència del client i la satisfacció dels usuaris, així com també dissenyar productes i serveis turístics personalitzats.

Un dels reptes més importants a què el turisme digital s’enfronta al 2020 és el d’implementar la tecnologia pensant en la societat. La tecnologia és un mitjà que pot facilitar crear i interpretar experiències digitals, i assistir a dissenyar un viatge sense interrupcions i millorat. En aquest punt, es tracta d’adoptar; és a dir, aprendre i utilizar intuitivament la tecnologia per gestionar el turisme, i no adaptar- la, simplement la fem servir quan no tinguem elecció.

Els estudiants, professorat i investigadors interessats en el turisme electrònic poden formar part de la comunitat internacional #ENTER. Trobareu tota la informació per accedir-hi al seu web.