La facultat enforteix vincles amb el Clúster Audiovisual i l'Associació Catalana de Ràdio

Eduard Gil, mànager del Clúster Audiovisual, i Enric Marín, degà de la Facultat.
Eduard Gil, mànager del Clúster Audiovisual, i Enric Marín, degà de la Facultat.

El divendres 9 de juny el mànager del Clúster Audiovisual de Catalunya, Eduard Gil, va visitar la Facultat de Comunicació de la mà del degà, Enric Marín, per tal d'enfortir els vincles ja existents i ampliar les formes de col·laboració.

15/06/2023

L'objectiu és enfortir els vincles ja existents i ampliar les formes de col·laboració

El divendres 9 de juny el mànager del Clúster Audiovisual de Catalunya, Eduard Gil ha visitat la Facultat de Comunicació i s’ha reunit amb el degà, el Dr. Enric Marín.  

La Universitat Autònoma de Barcelona compta amb graus i màsters en l’àmbit de la comunicació i aporta molts professionals al sector, essent una fàbrica de talent de la indústria.  

Per aquest motiu, el Clúster i la Facultat volen enfortir els vincles ja existents i ampliar les formes de col·laboració. Actualment, el Clúster acull alumnes de la facultat a programes com el Pacte del Talent, que permet als estudiants tenir una primera experiència de professionalització posant-se en contacte amb companyies emergents d'arts en viu, i també el Pitching Audiovisual, una oportunitat presentar un projecte davant d’un grup de productors professionals de prestigi.  

D’altra banda, el degà Enric Marín també es va reunir amb lAsociación Catalana de Radio (ACR) amb la voluntat d’establir col·laboracions i estrènyer el vincle entre la UAB i el teixit empresarial de la radiodifusió a Catalunya. El camp de col·laboració explorat va des de la participació en els esdeveniments que organitza l’ACR, fins al seguiment de la regulació del sector i la seva anàlisi. 

 

QUÈ ÉS EL CLÚSTER AUDIOVISUAL? 

El Clúster Audiovisual de Catalunya és una agrupació d’empreses catalanes I té com a objectiu millorar la competitivitat de les empreses i fer que l'audiovisual sigui un dels sectors industrials, econòmics i culturals estratègics del país per aconseguir, així, generar riquesa. 

Les principals línies estratègiques del clúster són reforçar la consciència del sector i integrar tota la cadena de valor del sector audiovisual, reforçar-ne el teixit empresarial, obrir el món audiovisual a nous sectors i nous negocis per innovar i accedir a nous mercats. 

Formen part del clúster empreses i institucions de l'espectre del sector audiovisual: producció, serveis de producció, postproducció, VFX, distribució, exhibició, operadors de ràdio i televisió, TIC audiovisual, telecomunicació, fotografia, realitat virtual, videojocs i publicitat.