La Facultat de Biociències celebra la 10a edició de les Jornades de BioRecerca UABio

Jornades de Biorecerca UABio

Del 3 al 6 de juny de 2025, la Facultat de Biociències organitza una nova edició de les Jornades de BioRecerca UABio, una iniciativa consolidada que dona visibilitat a la recerca que es duu a terme als seus departaments i promou la interacció científica entre el personal investigador.

30/05/2025

Aquest 2025, les Jornades arriben a la seva desena edició i es desplegaran al llarg de quatre dies a la Sala de Graus 1 i a la Sala d’Actes de la facultat, amb un programa que combina conferències, sessions de presentació de recerca i activitats complementàries obertes a tota la comunitat universitària.

Cada jornada estarà dedicada a un dels departaments de la facultat:

  • Dimarts 3 de juny: Departament de Bioquímica i Biologia Molecular
  • Dimecres 4 de juny: Departament de Genètica i Microbiologia
  • Dijous 5 de juny: Departament de Biologia Animal, Biologia Vegetal i Ecologia
  • Divendres 6 de juny: Departament de Biologia Cel·lular, Fisiologia i Immunologia

Les jornades s’inauguraran el dimarts 3 de juny a les 12:00 h a la Sala d’Actes amb la conferència plenària del Dr. Ibraheem Yousef, investigador principal de la línia MIRAS al Sincrotró ALBA, que ens oferirà una xerrada titulada “ALBA Synchrotron light source: biomedical applications of FTIR in microscopy and imaging”, centrada en les aplicacions biomèdiques de la microscòpia FTIR.

El dijous 5 de juny a les 17:30 h, la Sala de Graus acollirà l’acte de lliurament dels premis del concurs de fotografia Exponatura UAB, una celebració de la ciència i la natura a través de l’objectiu fotogràfic.

Les jornades es tancaran amb la conferència plenària de cloenda el divendres 6 de juny a les 13:00 h a la Sala d’Actes, a càrrec del Dr. Marco Milán, investigador ICREA al IRB Barcelona. Amb el títol “Chromosomal instability in development and disease: how much can we learn with a fly”, ens endinsarem en el paper de la inestabilitat cromosòmica en el desenvolupament i les malalties, amb la mosca del vinagre com a model d’estudi.

Des de la Facultat de Biociències, animem especialment l’estudiantat a participar activament en aquesta cita anual amb la recerca, que és alhora una oportunitat única per descobrir el treball científic que es fa des de dins i per connectar amb els protagonistes de la recerca biomèdica i biològica actual.