La Dra. María del Carmen Simón Palmer parlarà sobre Rosa Arciniega

Rosa Arciniega
El dimarts 5 d’abril, l’aula 300 de la Facultat acollirà la conferència “Rosa Arciniega, la escritora moderna de la Edad de Plata”. La xerrada, a càrrec de la Dra. María del Carmen Simón Palmer, se centrarà en la vida i l’obra de Rosa Arciniega i el que ella va representar per a la resta de dones de l’època.

04/04/2016

María del Carmen Simón Palmer parlarà sobre la incorporació de les dones al món de la ràdio, la premsa i l’escriptura a principis del segle XX a través de la figura d’Arciniega, que va lluitar activament a favor dels drets de les dones. També es comentaran els vincles entre la literatura espanyola i la hispanoamericana.

La Dra Simón és professora d’Investigació al Instituo de la Lengua, Literatura y Antropología del CSIC de Madrid, acadèmica a la Real Academia de Gastronomía i també acadèmica de la Real Academia de Ciencias de Córdoba. Recentment, ha guanyat el Premio Julián Marías 2015 per la seva carrera científica. Les seves especialitats són la bibliografia, la documentació, la literatura de dones i la gastronomia. Com a membre del Instituto de Estudios Madrileños, també ha dut a terme investigacions sobre la història de la ciutat de Madrid. També és autora de 25 llibres. 

Més informació: Cartell "Rosa Arciniega, la escritora moderna de la Edad de Plata"