L'Escola participa en la certificació del sistema de gestió documental de l'Autoritat Portuària de Balears

Certificació de l'Autoritat Portuària de Balears
L'ESAGED ha estat una de les entitats col·laboradores amb l'Associació Espanyola de Normalització i Certificació (AENOR) en participar en l'acreditació del sistema de gestió documental de l'Autoritat Portuària de Balears de la ISO 30301.

18/07/2019

L'Associació Espanyola de Normalització i Certificació (AENOR) acaba de concedir l'acreditació a l'Autoritat Portuària de Balears, del seu sistema de gestió documental d'acord amb la norma UNE-ISO 30301:2011. En el procés de certificació, realitzat durant aquest 2019, hi ha col·laborat l'Escola Superior d'Arxívistica i Gestió de Documents, com a entitat consultora, juntament amb d'altres.

L'Autoritat Portuària de Balears, des del 2015, està implantant un pla estratègic d'administració electrònica, per impulsar la tranformació digital amb l'objectiu d'agilitzar els procediments administratius, i assolir una administració electrònica, interconnectada i transparent.

Per aquesta institució, la plataforma de gestió documental és un pilar essencial per sustentar aquest model proposat. S'han implementat solucions integrades com un catàleg de serveis electrònics o un portal de licitació electrònica, entre altres. El seu Sistema de Gestió per als Documents s'ha integrat també en dos sistemes ja certificats per l'Autoritat Portuària de Balears, com són el de Qualitat (ISO 9001:2008) i el de Medi Ambient (ISO 14001).

Amb la certificació assolida de la ISO 30301, l'Autoritat Portuària de Balears compleix amb els requisits exigits per aquesta norma pel que fa a polítiques, objectius i processos de gestió de documents, i avaluació, manteniment i millora constant d'aquest sistema.