L’alumni Judit Esteban, fundadora de FeelbyDoing, narra la seva experiència emprenedora

Judit Esteban, fundadora de FeelbyDoing

Durant la seva presentació, la graduada en Turisme va explicar com les vivències en diferents llocs de treball, el seu pas per Anglaterra, Alemanya i al Senegal la van portar a emprendre. La sessió, realitzada el 16 d’octubre, es va fer en el marc dels Diàlegs Professionals amb exalumnes de l’Escola.

21/10/2019

El passat dimecres 16 d’octubre, l’exalumna Judit Esteban va visitar l’Escola per oferir una xerrada sobre la seva experiència emprenedora, en el context dels Diàlegs Professionals.

Després de graduar-se en Turisme l’any 2010, Judit Esteban va decidir fer un màster en planificació estratègica de marca i creativitat, ja que sempre havia tingut la idea d’emprendre al cap: “a la carrera, ens van fer presentar una idea per a la nostra pròpia empresa, i en aquell moment vaig dir-me que algun dia voldria fer alguna cosa”, comentava.

L’exalumna va començar la seva trajectòria combinant feina amb estudis. El seu primer contacte amb el món laboral va ser a la recepció de l’Hotel Catalonia Plaza de Barcelona, on va mantenir un primer contacte amb el client, i va veure que necessitava ampliar els seus horitzons. Va decidir emigrar a Anglaterra, on va reforçar el seu nivell d’anglès i va seguir treballant en el món hoteler.

Quan va tornar a Barcelona, a l’exalumna no li va costar trobar feina. Per a ella, les experiències internacionals i els idiomes van ser els elements clau per facilitar entrar a treballar a TravelClick, empresa que es dedica a oferir productes i serveis de gestió de reserves. De seguida, però, ella es va tornar a marcar un nou objectiu: aprendre alemany.

L’exestudiant va tornar a fer les maletes i marxar a Bonn, a Alemanya. Als seus inicis, treballava en un hostal i se centrava en aconseguir un bon nivell d’alemany. Posteriorment, l’alumni va aconseguir una de les fites que s’havia marcat i va poder entrar a treballar a l’oficina de l’Agència Catalana de Turisme de Frankfurt, com a project manager i marketing executive d’Europa Central. Hi va estar 2 anys, gràcies també pel fet que va poder aconseguir una de les beques de pràctiques que l’Agència atorga anualment. “Per a mi era un petit somni acomplert”, expressava.

A Alemanya, no va deixar de formar-se, i va fer un màster a distància sobre comunicació que, més endavant, l’ajudaria a tirar endavant el seu projecte personal.

Judit Esteban va tornar a Catalunya, i va seguir treballant en agències i empreses dedicades a l’organització d’esdeveniments, una branca que encara no havia pogut tocar. Al temps, però, se’n va adonar que no estava fent realment allò que volia. La solució? Un cop va deixar la feina, se’n va anar de viatge al Senegal.

Un viatge cap a l’emprenedoria

El país africà va marcar un abans i un després en la trajectòria professional de l’exalumna. Al Senegal, Judit Esteban va poder veure el funcionament d’un turisme responsable i enfocat a la comunitat local: “em va marcar molt veure com en un país amb tan pocs recursos tinguin tan normalitzat el turisme sostenible”, deia.

Després del viatge, doncs, l’exestudiant va decidir implementar el turisme responsable a Catalunya. Va sol·licitar formar part d’Atípics, un projecte d’emprenedoria per a idees d’impacte social de Barcelona Activa, on va rebre assessorament i acompanyament per donar forma a la seva pròpia empresa.

Així és com va néixer FeelbyDoing, una plataforma que comercialitza experiències locals i responsables, amb l’objectiu de donar suport i visibilitat a projectes i entitats que ofereixen productes i serveis turístics amb una mirada responsable. L’objectiu de FeelbyDoing és oferir al visitant “un tipus de turisme en què es beneficiïn el medi ambient i la població local”, sentenciava.

Per a ella, ser emprenedora té certs avantatges i inconvenients. Per una banda, pot invertir tot el seu temps en ser creativa i “fer les coses amb passió”. Però, per l’altra, creu que existeix una certa incomprensió cap a la figura de l’emprenedor/a.

Finalment, tal com l’exestudiant ja va expressar fa un any durant la recollida del premi CIEU “a la persona més emprenedora”, per a ella va ser clau aprendre dels més de 8 anys d’experiències personals i laborals prèvies, que la van ajudar a saber trobar una fórmula que aportés valor al sector.

 

Notícies relacionades

Visita al Centre de Convencions Internacional de Barcelona

Visita dels estudiants del Màster en Direcció i Organització de Turisme d'Esdeveniments al CCIB

Els estudiants del Màster Oficial en Direcció i Organització de Turisme d'Esdeveniments van realitzar una sessió al Centre de Convencions Internacional de Barcelona (CCIB) impartida per Anna Bueno i Mònica García, responsables de l'Àrea de Congressos del Barcelona Convention Bureau per conèixer les accions que impulsa aquesta entitat per promoure la ciutat com a seu de congressos, convencions i viatges d'incentius.

Totes les notícies