Jornada en record de Jordi Castellanos. Entorn de la transversalitat del moviment modernista.

02/10/2017
El dimarts 17 d’octubre el Departament de Filologia Catalana celebra la I Jornada en record de Jordi Castellanos, Catedràtic de Literatura Catalana Contemporània de la UAB, que traspassà l’octubre del 2012. El propòsit d’aquesta commemoració, que tindrà edicions successives, és l’estudi i la revisió del llegat intel·lectual que ens va deixar en el camp de la investigació i de la transmissió social del coneixement. En aquesta primera convocatòria es tractarà la contribució de Jordi Castellanos als estudis del Modernisme en el camp de la literatura i de les arts plàstiques.
La documentació del fons Jordi Castellanos que ha pogut ser catalogada per la Biblioteca d’Humanitats pot consultar-se a través del cercador en línea que trobareu en l’enllaç següent: http://www.bib.uab.cat/human/fonspersonals/castellanos/.
Programa
Dia: Dimarts 17 d’octubre
Lloc: Sala d’Actes “Frederic Udina”. Facultat de Filosofia i Lletres
I Jornada en record de Jordi Castellanos. Entorn de la transversalitat del moviment modernista
10.00 h Obertura institucional, a càrrec de Joan Carbonell, degà de la Facultat de Filosofia i Lletres, i Daniel Casals, director del Departament de Filologia Catalana.
10.15 h «Jordi Castellanos: revisions i visions del Modernisme des de la literatura catalana», a càrrec de Pilar Vélez, directora del Museu del Disseny de Barcelona. Presenta Manuel Jorba.
11.00 h Cafè
11.30 h «Hores angleses», taula rodona amb Joan-Lluís Marfany i Alan Yates, estudiosos del Modernisme. Modera Enric Cassany.
12.30 h Presentació del fons Jordi Castellanos, a càrrec de Montserrat Gutiérrez (Biblioteca d’Humanitats de la UAB).
13.00 h Cloenda