Jaume Rodríguez Medal imparteix la ponència 'Lobbies i la Unió Europea'

16/11/2017
Avui tindrà lloc a les 16:00 h a la Sala de Graus de la Facultat, la ponència sobre ‘Lobbies i la Unió Europea’ impartida per Jaime Rodríguez Medal.
Rodríguez Medal treballa com a advocat per a Confebus, Confederació Espanyola de Transport en Autobus. A part, també compta amb més de 10 anys d’experiència com a lobbista de les institucions europees.
Brussel·les és la segona ciutat del món amb més presència de "lobbistes" (només superada per Washington DC) i també és la seu principal de les institucions de la Unió Europea. Però, què és un lobby, com funciona i a favor de qui actua? La presentació oferirà un repàs a través de la regulació de la Unió Europea per als lobbies, grups d'interès i organitzacions de societat civil que actuen a Brussel·les així com les normes, pautes i conductes que han de regir les seves actuacions davant les institucions europees. Igualment, la ponència tractarà de proporcionar les claus necessàries per poder desenvolupar estratègies efectives de defensa d'interessos.