El moment actual del sector brinda l'oportunitat d'adquirir noves competències

Activitats complementàries

L’Escola ha ofert als estudiants de Grau cursos en línia sobre gestió hotelera, guiatge turístic i patrimoni, i operacions en agències de viatges entre els mesos d’abril i juny. Els alumnes han valorat positivament l’experiència, les temàtiques i el professorat de les formacions, que eren opcionals.

21/07/2021

L’EUTDH ha posat a disposició de tots els alumnes de Grau fins a quatre itineraris formatius diferents per ampliar les seves competències i completar la seva formació durant la pandèmia.

D’abril a juny, els estudiants han tingut l’oportunitat de dur a terme diverses activitats complementàries sobre temàtiques relacionades amb l’hoteleria i el turisme, majoritàriament en format virtual. L’objectiu d’aquestes formacions era reforçar i adquirir noves competències com a resposta a la situació que encara el sector.

Gestió i operativa en establiments hotelers

Un dels itineraris estava dedicat a l’operativa d’hotels. Es tracta d’una formació en anglès que estan cursant equips de cadenes hoteleres internacionals com Marriot, Mandarin Oriental o Hilton. L'opció ha estat molt ben rebuda per haver contribuït a incrementar el coneixement en l’operativa a la indústria hotelera. En una enquesta posterior feta per l’Escola, un dels comentaris assenyalava que “s’han cobert molts aspectes i he trobat contingut que realment m’ha interessat”.

Una altra opció era un taller sobre innovació i transformació digital al sector, coordinat per la professora Laura Martínez Lizbeth. S’han treballat àrees com el revenue management, l’e-tourism, la intel·ligència artificial, l’experiència del consumidor o la gestió de recursos humans; on s’han vist casos i eines que s’estan aplicant actualment al sector.

Els estudiants també han pogut “posar-se en la pell d’un autèntic gestor prenent les decisions que això comportava” a través d’un Simulador d’Hospitality Management. El professor Daniel Blabia va coordinar un business game on els alumnes han pogut emular la dinàmica de gestió d’un hotel i avaluar les seves competències personals en posicions de lideratge.

Múltiples possibilitats dins del sector turístic

També s’ha ofert un mòdul dedicat a l’introducció del sector turístic, en què hi han participat diversos professors i professionals en actiu. D’una banda, la docent Carmen Ruiz va oferir una part dedicada a les agències de viatges i al sistema de reserves Amadeus. Una oportunitat per als estudiants per “aprofundir més en el tema d’Amadeus i descobrir els diferents proveïdors i com funcionen”.  

L’alumni Phil Verdoodt és consultor en destinacions turístiques i va dirigir unes sessions sobre la gestió d'aquest àmbit. És una de les formacions més ben valorades, pel professorat i els casos exposats, que han aportat als alumnes una visió més àmplia de les oportunitats professionals que ofereix el sector.

En l’àmbit del patrimoni cultural i el guiatge, Carles Picazo va realitzar diverses sortides a Barcelona amb els alumnes per donar eines i consells pràctics sobre l’activitat de guia turístic. L’experiència ha estat qualificada d’excel·lent per part de l’alumnat. “M’ha encantat l’ampli coneixement cultural del professor, semblava que no tenia límits i, sobretot, la seva motivació per expressar-lo”, s’expressava a l’enquesta.

L’Escola s’ha encarregat del disseny i planificació d’aquestes propostes, amb una gran implicació per part del professorat i l'equip responsable de pràctiques, per afrontar les dificultats del sector i oferir espais complementaris d’aprenentatge durant la crisi sanitària. Una tasca que els alumnes han rebut amb molt bona acceptació, segons s’ha mostrat en les enquestes.