Donar visibilitat a les violències invisibles

Imatge de l'exposició fotogràfica ¿Violència 0¿, organitzada per l¿Agrupació Foto-Cine de Cerdanyola-Ripollet (AFOCER)

Aquest és l’objectiu de les jornades virtuals organitzades per la comissió d’Igualtat que se celebraran el proper 3 de març a les 12 i se centraran en les violències menys visibles contra les dones

22/02/2021

El proper 3 de març, a les 12 del migdia, se celebraran les jornades sobre violències invisibles contra les dones. La sessió serà virtual i podeu inscriure-us al següent enllaç: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSc6Gu2CL2LkN3Xy6_gJG1I7haf5Y0ifDlAlzZSdT8L12s0XzQ/viewform

La inauguració de la jornada anirà a càrrec del Degà de la Facultat de Dret, Enric Fossas Espadaler. La primera xerrada la pronunciarà Mireia Mata, Directora general d’igualtat del Departament de Treball, Afer Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya que exposarà el tema “La igualtat de tracte i no discriminació, la sal contra la violència”.

A continuació serà el torn de la professora Lucia Ortiz, amb la sessió “Violència vicaria: una nova forma de violència masclista?”, que abordarà aquelles conductes violentes que es fan a una persona propera a la persona a qui es vol fer mal, per generar-li un dany.

Després, M. Carmen Benítez i Glòria Molina presentaran l’exposició fotogràfica “Violència 0”, organitzada per l’Agrupació Foto-Cine de Cerdanyola-Ripollet (AFOCER).

Finalment, es procedirà a la presentació dels treballs de fi de grau d’Estefania Lesmes, Mathilde Daudirac, Gemma Ruiz, Carla Urpina i Robert Cárdenas

La jornada està organitzada per la Comissió d´Igualtat de la Facultat de Dret i es lliurarà un certificat d'assistència a tots els participants.

L’exposició Violència 0

A la jornada, es presentarà l’exposició fotogràfica “Violència 0”. Una exposició que, segons els seus organitzadors, “mostra els diferents tipus de violència contra les dones: econòmica, laboral, institucional, psicològics, física, sexual i simbòlica”. I asseguren que mostrar-los permet “comprendre que hi ha moltes violències que tenim incorporades a nivell social i cultural”.

L’exposició ja s’ha exposat al Mercat de Fontetes de Cerdanyola del Vallès i a la Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca Central de la UAB