Celia Andreu-Sánchez i Miguel Ángel Martín-Pascual publiquen un article a Scientific Reports, del grup Nature

cientificreport
Els investigadors Celia Andreu-Sánchez i Miguel Ángel Martín-Pascual de la Facultat de Ciències de la Comunicació, amb la col·laboració dels investigadors Agnès Gruart i José María Delgado-García de la Divisió de Neurociències de la Universitat Pablo d'Olavide, descobreixen que el muntatge audiovisual afecta la freqüència de parpelleig dels espectadors. La investigació, liderada per la professora Celia Andreu-Sánchez, també conclou que els professionals de l'audiovisual parpellegen menys que la resta d'espectadors.

20/02/2017


La investigació, publicada sota el títol "Eyeblink rate watching clasical Hollywood and post-classical MTV editing styles, in media and non-mitja professionals" a la revista Nature Scientific Reports, mostra com un muntatge segons l'estil MTV (associat a la realització de videoclips), inhibeix la freqüència de parpelleig dels espectadors, davant estils d'edició més convencionals com el pla seqüència o l'estil d'edició de les pel·lícules clàssiques de Hollywood.

D'altra banda, s'han comparat les diferències perceptives entre els professionals de l'audiovisual, com els muntadors, i els no professionals del mitjà. Segons les conclusions de la investigació, la professionalització audiovisual modifica el comportament perceptiu. Aquesta investigació va comptar amb la participació voluntària de més de 50 professionals de RTVE.

Scientific Reports és la revista multidisciplinar del grup Nature. Publiquen investigació científica primària de totes les àrees de les ciències. El factor d'impacte a 5 anys de Scientific Reports és de 5.525.

Andreu-Sánchez, C., Martín-Pascual, M.A., Gruart, A., and Delgado-García, J.M. Eyeblink rate watching clasical Hollywood and post-classical MTV editing styles, in media and non-mitja professionals. Scientific Reports, 7: 43267. Doi: 10.1038 / srep3267
www.nature.com/articles/srep43267