Arriba al passadís de la Facultat l'exposició "Contes infantils de la guerra"

Aquesta setmana al passARTdís es podrà gaudir d’una nova exposició basada en la col·lecció privada de Freixes-Garriga. La mostra explica la producció editorial infantil duta a terme durant la Guerra Civil Espanyola, posant l’accent en el bàndol republicà.
13/04/2021
L’exposició mostra com els contes infantils van passar a formar part de l’engranatge propagandístic del moment. Convertits en una arma singular, des d’ "El més petit de tots" a les adaptacions de contes clàssics com "El gato con botas", els contes infantils van ser una forma d’ensenyar als més petits el món dual de bons i dolents que, en certa manera, s’estava enfrontant de forma fratricida al camp de batalla.
Comissionada per Sergi Freixes i Jordi Garriga, l'exposició és un viatge que ens mostra amb detall diferents episodis i s’estructura en els àmbits següents: Context històric; Finalitat ideològica i propagandística; Exemples de contes clàssics adaptats, El Ministerio de Instrucción Pública, El Comissariat de Propaganda de la Generalitat de Catalunya i la Biblioteca Infantívola; Autors i il·lustradors destacats i, finalment, Literatura infantil del bàndol franquista.