Detall d'activitat

Dilluns, 24 Novembre 2025

15:00

Primera sessió del taller de IA i avaluació continuada

Activitats de participació - En línia

Descripció:

La intel·ligència artificial generativa ha arribat a les aules universitàries per quedar-s’hi. Els estudiants ja conviuen amb eines com ChatGPT, Copilot o Gemini, una realitat que està transformant tant la manera d’aprendre com la manera d’avaluar. En un context en què treballs escrits, ressenyes o exercicis de síntesi poden generar-se en pocs segons, sorgeixen reptes fonamentals per al professorat: garantir el desenvolupament real de les competències i evitar un ús acrític d’aquestes eines.

Per donar resposta a aquesta situació, el curs “IA i avaluació continuada” s’alinea amb les línies estratègiques de la Universitat per repensar l’avaluació en clau inclusiva, crítica i equitativa. El taller proporcionarà eines per dissenyar activitats més creatives i complexes que vagin més enllà de la simple recerca d’informació, fomentin la verificació i el qüestionament dels continguts generats per la IA i tinguin en compte la diversitat cognitiva de l’aula, incloent-hi l’alumnat neurodivergent.

Les inscripcions es podran realitzar entre el 31 d’octubre i el 10 de novembre a través del portal de formació de la UAB. A partir del 17 de novembre i un cop finalitzat el període de sol·licituds, la Unitat de Formació confirmarà la participació i facilitarà les dades d’accés a les persones inscrites a través d’un correu electrònic.

Ubicació: En línia

Data: Dilluns 24, Novembre de 2025 - 15:00h

Data fi: Dilluns 24, Novembre de 2025 - 18:00h

Afegir al meu calendari 2025-11-24 15:00:00 2025-11-24 18:00:00 Europe/Madrid Primera sessió del taller de IA i avaluació continuada

La intel·ligència artificial generativa ha arribat a les aules universitàries per quedar-s’hi. Els estudiants ja conviuen amb eines com ChatGPT, Copilot o Gemini, una realitat que està transformant tant la manera d’aprendre com la manera d’avaluar. En un context en què treballs escrits, ressenyes o exercicis de síntesi poden generar-se en pocs segons, sorgeixen reptes fonamentals per al professorat: garantir el desenvolupament real de les competències i evitar un ús acrític d’aquestes eines.

Per donar resposta a aquesta situació, el curs “IA i avaluació continuada” s’alinea amb les línies estratègiques de la Universitat per repensar l’avaluació en clau inclusiva, crítica i equitativa. El taller proporcionarà eines per dissenyar activitats més creatives i complexes que vagin més enllà de la simple recerca d’informació, fomentin la verificació i el qüestionament dels continguts generats per la IA i tinguin en compte la diversitat cognitiva de l’aula, incloent-hi l’alumnat neurodivergent.

Les inscripcions es podran realitzar entre el 31 d’octubre i el 10 de novembre a través del portal de formació de la UAB. A partir del 17 de novembre i un cop finalitzat el període de sol·licituds, la Unitat de Formació confirmarà la participació i facilitarà les dades d’accés a les persones inscrites a través d’un correu electrònic.

En línia