Detall d'activitat
09:00
Jornades d'estudi Cadirats de cor, avant-cors i rerecors. Perspectives d'anàlisi.
Descripció:
El cor de les catedrals és un dels punts focals en el desenvolupament arquitectònic de la litúrgia. Entès com el cor físic de la comunitat, el cor era un espai tancat, dotat de les seves pròpies lleis.
En aquestes jornades d’estudi s’han reunit alguns dels especialistes més importants sobre cors en les catedrals de la península Ibèrica per donar una visió interdisciplinària sobre historiografia, arquitectura, història del moble i cerimonial des de noves vies d’estudi, tractant no únicament el cadirat de cor, sinó també tot el que l’envoltava.
L’activitat forma part del projecte de recerca CateCArq —Arquitectura, espai i funció—, en col·laboració amb el programa de doctorat en Història de l’Art i Musicologia, l’Institut d’Estudis Medievals i la Facultat de Filosofia i Lletres.
Programa: Programa Cadirats de cor, avant-cors i rerecors
Ubicació: Sala Tarotdequinze
Data: Dijous 27, Novembre de 2025 - 09:00h
Data fi: Divendres 28, Novembre de 2025 - 13:00h