Arxiu de notícies
Resultats de la cerca
Mostrant coincidències amb:
Es busquen persones voluntàries per a un estudi de Neurociències
15 10 2025
L'AnderoLab busca persones voluntàries per participar en un estudi que investiga com el sexe, el cicle menstrual i els nivells hormonals influeixen en la modulació de la memòria emocional. Si t’interessa, si us plau, omple el formulari.
Les jornades 2025 han estat un èxit!
09 10 2025
Un any més hem celebrat les nostres jornades científiques, que han reunit 150 persones a Sant Feliu de Guíxols.
Comença una nova edició del Màster en Neurociències
15 09 2025
La setmana passada va arrencar una nova edició del Màster en Neurociències de l’Institut, amb X alumnes, sota la coordinació de la Dra. Clara Penas.
L'FDA concedeix la designació de medicament orfe a una teràpia gènica per a l'ELA desenvolupada des de l'INc
06 08 2025
El tractament, llicenciat a l’empresa Klotho Neurosciences, es basa en una tecnologia desenvolupada des de l'Institut.
Menció Honorífica als Premis Argó de la UAB
30 07 2025
Dues estudiants de l’Institut Les Vinyes han rebut una Menció Honorífica als Premis Argó 2025 de la UAB pel seu treball de recerca, fet en col·laboració amb el grup que coordina la Dra. Lydia Giménez-Llort.
La gINCana 2025: Un èxit passat per aigua!
10 07 2025
La gINCana d’aquest any va ser tot un èxit! Amb més de 50 participants i 15 persones voluntàries, aquesta ja tradicional festa d’estiu va tornar a reunir-nos per una tarda de diversió i, sobretot, competició.
Presentacions dels TFMs. Setembre
01 07 2025
El proper 9 de setembre es presentaran els TFMs de l'alumnat del Màster en Neurociències 2024-2025. Consulta els horaris
Nova estratègia per millorar la tolerància del cos als implants protètics
30 06 2025
Un equip internacional on participa el grup de Neuroplasticitat i regeneració ha desenvolupat una nova solució per reduir la resposta immune a les pròtesis neurals utilitzades després d’amputacions de membres o lesions nervioses greus. L’estratègia consisteix a recobrir amb un potent fàrmac antiinflamatori els implants electrònics que connecten la pròtesi amb el sistema nerviós del pacient. Aquest recobriment afavoreix una millor tolerància del cos a l’implant i en millora el rendiment i l’estabilitat a llarg termini.
Acte de graduació del Màster en Neurociències
25 06 2025
L’alumnat del màster en Neurociències es va graduar el passat 20 de juny, després d’un curs ple de reptes i nous aprenentatges.
El workshop sobre Miniscopes ha estat un èxit!
12 06 2025
La primera edició del taller avançat sobre in vivo calcium imaging fent servir Miniscopes s'ha celebrat a l'Institut del 10 al 12 de juny. Aquest curs intensiu, organitzat per l'Anderolab, ha proporcionat als participants les habilitats essencials per estudiar l'activitat neuronal en rosegadors en moviment lliure.