Quarta sessió del cicle de conferències-seminaris "La cuina del traductor".
13.05.2014 La Facultat  -  El cicle de conferències-seminaris "La cuina del traductor", organitzat per la Facultat i el Grup d'Estudi de la Traducció Catalana Contemporània, convida professors de la FTI a parlar de les seves traduccions.
El proper dimarts 27 de maig, a les 13.00 h, tindrà lloc la quarta sessió del cicle de conferències-seminaris "La cuina del traductor", organitzat per la Facultat i el Grup d'Estudi de la Traducció Catalana Contemporània, en què professors de la Facultat parlen de les traduccions que han fet o de les que fan actualment.

En aquesta quarta sessió, que tindrà lloc a l'aula 3 (Maria-Antònia Salvà) de la FTI, Pau Joan Hernàndez abordarà, a partir d'exemples de la seva traducció de Les Benignes, de Jonathan Littell, i d'altres, qüestions com ara els problemes d'adaptació al català del lèxic militar de diferents èpoques i l'experiència del traductor davant textos que suposen una forta càrrega emocional.

Pau Joan Hernàndez és escriptor, traductor i, molt recentment, professor de la FTI. Com a traductor, principalment literari, de castellà, català, francès, gallec i basc a castellà i català, ha publicat uns 170 llibres. Ha figurat en dues ocasions a la IBBY Honour List, el 2006 i el 2008, per Le temps des mots à voix basse, d'Anne-Lise Grobéty, i per O armiño dorme, de Xosé Antonio Neira Cruz. Ha rebut en tres edicions el Premi de la Crítica Serra d'Or, una de les quals (2002) per Les Bienveillantes, de Jonathan Littell. Ha traduït del francès autors com André Comte-Sponville, Andreï Makine, Christian Jacq, Antoine de Saint-Exupéry, Gaston Leroux, Patrick Modiano, Yasmina Khadra, Gabriel Chevallier o Delphine de Vigan; entre els autors traduïts del basc, Bernardo Atxaga, Joan Mari Hirigoyen, Mariasun Landa, Unai Elorriaga o Kirmen Uribe; del gallec, Suso de Toro, Fina Casalderrey, Luis G. Tosar o Agustín Fernández Paz.
 Convertir a PDF
Anar a Notícies
Si tens algun dubte sobre una nota de premsa o desitges més informació
g.premsa@uab.es