Premi internacional per a investigadors del CVC i la UAB
Investigadors del CVC, UAB i UB premiats al congrés ICPR 14.12.2012 Investigar  -  Investigadors del CVC, la UAB i la UB han guanyat el tercer premi en el concurs internacional de demostradors organitzat per Microsoft Kinect i Texas Instruments al congrés International Conference on Pattern Recognition (ICPR) celebrat recentment a Japó i considerat un dels referents a nivell mundial en el reconeixement automàtic de patrons en imatges.

El prototip presentat per l'equip d'investigadors Oscar Lopes, Miguel Pousa, Miguel Reyes, Sergio Escalera i Jordi González és un demostrador autònom que incorpora nous mètodes per al reconeixement de la postura corporal de les persones situades davant d'una càmera Microsoft Kinect.

En particular, la gran aportació de l'equip liderat per Sergio Escalera ha estat millorar la descripció de les dades de profunditat detectades per les càmeres Kinect. Això ha permès desenvolupar una interface usuari-ordinador més precisa, ràpida i fiable que fins ara i, per primera vegada, es reconeixen els gestos de la mà sense utilitzar guants especials o sensors de posició col·locats pel cos. Així, el demostrador fa possible experimentar amb la visualització de dades mèdiques de ressonància magnètica dins un entorn de navegació 3D, a més de rebre ordres per part de l'usuari mitjançant el reconeixement de signes fets amb els dits.

Aquests sistemes tan avançats que reconeixen el comportament humà en interfícies home-màquina són programes informàtics d'última generació desenvolupats per facilitar que la comunicació amb l'ordinador no només es faci amb teclat i ratolí, sinó augmentar-la i millorar-la a partir de gestos del cos, senyals de la mà, moviments dels ulls, parla, etc.

Després de presentar el demostrador, s'ha iniciat el camí per incorporar mòduls desenvolupats a Catalunya en futures versions del sistema Kinect: el prototip premiat segueix en fase de desenvolupament per ser implantat en entorns reals i tenir un ús massiu, des de la interacció amb l'ordinador a la millora de l'ús de la televisió a distància, cirurgia assistida, jocs interactius, assistència a persones amb necessitats especials, etc.
 Convertir a PDF
Anar a Notícies