Activitat física

IMG_activitat_fisica_SIS

"Es considera activitat física qualsevol moviment corporal produït pels músculs esquelètics que exigeixi despesa d'energia. (...) S'ha observat que la inactivitat física és el quart factor de risc pel que fa a la mortalitat mundial, un 6% de les morts registrades a tot el món."
 
Estratègia mundial sobre règim alimentari, activitat física i salut de la Organització Mundial de la Salut 
 



Un estil de vida actiu
Practicar activitats físiques i tenir un estil de vida actiu disminueix l'estrès, l'ansietat i la depressió, i millora la salut mental. L'activitat física integrada en la rutina diària és una eina poderosa de promoció de la salut i de prevenció i control de les malalties.
 
Nombrosos estudis han mostrat que practicar un mínim de trenta minuts d'activitat física moderada cinc cops per setmana redueix a la meitat el risc de patir malalties derivades del sedentarisme i la inactivitat, com ara malalties cardiovasculars i circulatòries, o diabetis de tipus 2. També evita l'excés de colesterol i ajuda a controlar el sobrepès i l’obesitat.
 
L'activitat física i un estil de vida actiu ajuden a:
  • Sentir-se millor, amb més energia, relaxar-se, dormir millor i tonificar i estirar els músculs.
  • Prevenir i tractar l'excés de pes regulant la gana i augmentant el nombre de calories que es gasten cada dia.
  • Cuidar-se i conèixer altra gent, de manera que cos i ment en surten molt beneficiats.


A la UAB es pot fer exercici al Servei d’Activitat Física, a la Vila Universitària i en les activitats organitzades per l'Àmbit de Participació. D'altra banda, portar una estil de vida actiu es pot fer de moltes maneres al campus:

  • Intenteu fer tants desplaçaments a peu o en bicicleta com pugueu, agafeu l'hàbit de caminar: feu els encàrrecs a peu, les reunions caminant, quedeu a mig camí del campus per desplaçar-vos, feu passejades familiars, aprofiteu els itineraris de natura i la xarxa de camins.
  • •Pugeu per les escales en lloc d'agafar l'ascensor o les escales mecàniques.
  • Aparqueu el vehicle una mica més lluny del que és habitual, o baixeu de l'autobús o dels ferrocarrils una parada o dues abans.

 

Programa d'activitats