The Faculty's Internal Quality Assurance System

(Information available only in Catalan)

The Autonomous University of Barcelona (UAB) has designed its own Internal Quality Assurance System (SGIQ/UAB), in accordance with the directives from AQU Catalunya (The Catalan University Quality Assurance Agency), ANECA (The Spanish National Agency for Quality Assessment and Accreditation) and ENQA (European Association for Quality Assurance in Higher Education).

Our Faculty´s tailor-made Internal Quality Assurance System (SGIQ) reflects our strong commitment to offering quality studies which include measures for constant revision and improvement.

On 23 November 2010, the Catalan University Quality Assurance Agency (AQU) gave our faculty´s Internal Quality Assurance System (SGIQ) a positive evaluation within the framework of its AUDIT programme (certificate).

The Spanish Royal Decree 1393/2007, October 29th, which regulated the planning of official university courses, was repealed by the Spanish Royal Decree 822/2021, September 28th, which determines the organization of university courses and also the corresponding quality assurance procedures.

Institutional Accreditation

On July 31st, 2024, the Faculty of Translation and Interpreting was given approval by the UQAA (University Quality Assurance Agency) Report on Certifying the Implementation of the IQUU (Internal Quality Assurance System).

Endorsed

On October 1st, 2024, the UQAA for Catalonia gave their approval in their report on the Evaluation of the Institutional Accreditation for this Faculty, and on October 22nd, 2024, the Spanish Ministry for Universities awarded this Faculty institutional accreditation (Resolution concerning the Institutional Accreditation of the Spanish Ministry for Universities).

Click here to read a summary (in Catalan) of the Faculty's Internal Quality Assurance System. 

The Faculty's quality comittee
At the Faculty of Translation and Interpreting, the committee responsible for quality is the Committee for Academic Planning and Degrees (Comissió d’Ordenació Acadèmica i Titulacions, COAT).

Additionally, each degree programme has its own quality committee, within which various stakeholders are represented (see Degree Programme Quality Committee Regulations).

¿Qué es el SGIQ de la FTI?

Política de Calidad
Política de Calidad 2022-2025 (Junta de Facultad, 12 de mayo de 2022)
Política de Calidad 2020-2022 (Junta de Facultad, 6 de julio de 2020)

Cuadro de Dirección (Junta de Facultad, 8 de julio de 2024)
Cuadro de Dirección (Junta de Facultad, 22 de marzo de 2023)
Cuadro de Dirección (Junta de Facultad, 20 de diciembre de 2022)
Cuadro de Dirección (Junta de Facultad, 6 de mayo de 2022)
Cuadro de Dirección (Junta de Facultad, 6 de julio de 2020)

Informe de Gestión de Calidad del Centro (versión 03, 2024)
Informe de Gestión de Calidad del Centro (versión 02, 2023)
Informe de Gestión de la Calidad del Centro (versión 01, 2022)
Informe de Revisión del SGIQ del Centro (2018)
Informe de Revisión del SGIQ del Centro (2017)

Plan de Mejora
Plan de Mejora simplificado (últimos 6 cursos)

Manual del SGIQ
Manual SGIQ FTI (versión 07, 2024)
Mapa de procesos

Procesos estratégicos 
PE01. Definición de la política y objetivos de calidad 
PE02. Definición, despliegue y seguimiento del Sistema de Garantía Interna de la Calidad
PE03. Diseño, creación y extinción de titulaciones. Mapa de titulaciones
PE04. Definición de la política del PDI
PE05. Definición de la política del PTGAS

Procesos clave 
PC01. Definición de los perfiles de ingreso, graduación y acceso a los estudios 
PC02. Programación docente de las asignaturas Guías docentes
PC03 (a). Gestión de las prácticas externas curriculares
PC03 (b). Gestión de trabajos de final de estudios (TFE)
PC04. Orientación al alumnado
PC05. Evaluación del estudiante
PC06. Gestión de la movilidad del alumnado
PC07. Seguimiento, evaluación y mejora de las titulaciones
PC08. Modificación de titulaciones
PC09. Gestión documental
PC10. Acreditación de titulaciones oficiales

Procesos de soporte
PS01. Formación e innovación docentes 
PS02. Formación del PTGAS
PS03 (a). Gestión de recursos materiales
PS03 (b). Gestión de servicios
PS04. Organización y gestión académica
PS05. Gestión de sugerencias, quejas y felicitaciones
PS06. Satisfacción de los grupos de interés
PS07. Inserción laboral de las personas tituladas
PS08 Información pública y rendición de cuentas
PS09. Evaluación de la actividad docente del PDI
PS10. Evaluación del PTGAS

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