Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona
Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals (ICTA-UAB)

La investigadora Sara Maestre integrarà la Postdoc Academy for Transformational Leadership

22 juny 2021
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

Sara Maestre, membre de l'ICTA-UAB, és una de les 20 investigadores postdoctorals que formaran part de la Postdoc Academy for Transformational Leadership.

Sara Maestre ICTA-UAB Postdoc Academy for Transformational Leadership

L'Acadèmia té com a objectiu capacitar la propera generació de líders en investigació de sostenibilitat i transformació.  Proporciona una capacitació intensiva d'alt nivell amb l'organització de quatre seminaris en dos anys que permeten ampliar les competències de recerca dels investigadors i promoure les seves capacitats per al lideratge transdisciplinari. El programa també ofereix fons econòmics per posar en marxa col·laboracions en recerca.

La Postdoc Academy és una iniciativa de Robert Bosch Stiftung i un projecte conjunt de Robert Bosch Stiftung i els quatre centres acadèmics Humboldt-Universität zu Berlin, Leuphana University of Lüneburg, Stockholm Resilience Centre i Dutch Research Institute for Transitions (DRIFT) a Rotterdam. A més, s'establirà una xarxa activa entre els actuals participants i els assistents a programes anteriors.

El programa està dirigit a doctors de tot Europa que vulguin treballar a favor de la transformació cap a una societat sostenible i avançar en la complementarietat de les ciències naturals, les ciències socials i les humanitats a través de la seva recerca. Han de considerar-se a sí mateixos persones intra-emprenedores que actuen de forma responsable i inicien canvis positius i innovació dins de les seves institucions. També han de tenir aspiracions a la càtedra o altres posicions acadèmiques de lideratge. Per a això, se'ls requereix un tema de recerca que sigui rellevant per al tema central establert aquest any "Vies pel desenvolupament regeneratiu", així com un excel·lent domini de l'anglès, i experiència o necessitat de col·laboracions inter o transdisciplinàries.

El curs consta de quatre seminaris (de tres dies complets cadascun) durant un període de dos anys. Cada seminari tindrà lloc en un dels quatre centres acadèmics i estarà enfocat en els coneixements en què treballen.

Els seminaris es complementen entre si. El primer seminari presentarà als participants els fonaments de la filosofia de la ciència i les diferents maneres de producció del coneixement per tal de desenvolupar les seves capacitats per a la investigació interdisciplinària i transdisciplinària. Es presentaran diferents enfocaments per investigar el desenvolupament regeneratiu en les relacions amb la naturalesa humana.

El segon seminari explorarà les potencialitats així com els desafiaments dels entorns d'investigació i l'aprenentatge transdisciplinaris, incloent les reflexions individuals dels participants sobre el propi perfil i portafoli com a investigador. S’involucraran amb metodologies de recerca i processos d'aprenentatge transdisciplinaris en diferents nivells, i exploraran com abordar les dificultats típiques persegueix i els processos d'aprenentatge a través de la comprensió d'exemples existents relacionats amb les relacions de la naturalesa humana tant de la recerca com de la pràctica.

El tercer seminari presentarà el pensament de la resiliència i la perspectiva del sistema socioeconòmic ecològic, tots dos profundament arrelats en la teoria de sistemes complexos. S'explicaran els conceptes clau i es posarà èmfasi en la importància d'abordar les interaccions entre els éssers humans i la natura, i com són necessaris canvis fonamentals en aquestes relacions si es vol dur a terme les transformacions necessàries per aconseguir el desenvolupament sostenible.

El quart seminari els permetrà desenvolupar la seva pràctica d'investigació transdisciplinària a l'aprofundir la seva comprensió de les transicions de sostenibilitat i la governança de la transició, incloses les perspectives econòmiques, polítiques i culturals sobre les transicions. Es centrarà en pràctiques contextualitzades com ara l'experimentació local i la innovació social en les pràctiques d'ús de la terra, així com en els processos d'eliminació gradual i (des) institucionalització. El seminari presentarà compromisos reflexius sobre el seu propi paper com a investigador i líder transformacional, la interacció amb els professionals i introduirà metodologies innovadores juntament amb eines pràctiques.

Els seminaris estan relacionats a través de quatre mòduls temàtics que creen un marc general.

Dins de