Comunicat de la rectora sobre la suspensió de l'activitat presencial a la UAB
D’acord amb el Reial Decret 463/2020 aprovat pel Govern espanyol pel qual es declara l’estat d’alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19, la UAB ha de reduir l’activitat presencial a aquella imprescindible
D’acord amb el Reial Decret 463/2020 aprovat pel Govern espanyol pel qual es declara l’estat d’alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19, la UAB ha de reduir l’activitat presencial a aquella imprescindible per garantir la seguretat de les persones i de les instal·lacions.
Atesa aquesta situació d’emergència i per tal de preservar la seguretat de les persones, recomanem que s’evitin tots els desplaçaments que no siguin veritablement imprescindibles. Cal restringir al màxim la presència al campus de tothom, garantint que habilitarem tots els mecanismes necessaris per al manteniment dels serveis essencials i perquè el personal d’aquesta universitat pugui fer les tasques que són imprescindibles.
El serveis que no es considerin essencials presencials no requeriran de personal al campus. La resta de serveis es mantindran actius, en la mesura del possible, de forma remota o virtual.
Les persones que hagin d’accedir ineludiblement a les instal·lacions de la universitat ho hauran de comunicar a les administracions de centres responsables dels edificis per facilitar la feina dels serveis de seguretat. Les persones que hagin de venir al campus hauran de seguir estrictament les mesures de seguretat establertes per Salut.
S’han establert els mecanismes per garantir el màxim d’activitats possibles, inclosa l’atenció telefònica tot i que recomanem la comunicació per correu electrònic. En aquest sentit, us recordem alguns elements principals, que trobareu descrits a www.uab.cat/coronavirus:
Docència: s’han establert les instruccions i metodologies per tal que el professorat substitueixi les activitats acadèmiques presencials per activitats virtuals.
Recerca: en cas que s’hagi d’accedir de manera ineludible a les instal·lacions de la universitat, s’ha de comunicar a l’administració de l’edifici.
Administració: els diferents àmbits de l’administració (nòmines, compres, econòmic, acadèmic, TIC, etc.) es mantindran en funcionament sempre que sigui possible de forma remota.
Atesa aquesta situació d’emergència i per tal de preservar la seguretat de les persones, recomanem que s’evitin tots els desplaçaments que no siguin veritablement imprescindibles. Cal restringir al màxim la presència al campus de tothom, garantint que habilitarem tots els mecanismes necessaris per al manteniment dels serveis essencials i perquè el personal d’aquesta universitat pugui fer les tasques que són imprescindibles.
El serveis que no es considerin essencials presencials no requeriran de personal al campus. La resta de serveis es mantindran actius, en la mesura del possible, de forma remota o virtual.
Les persones que hagin d’accedir ineludiblement a les instal·lacions de la universitat ho hauran de comunicar a les administracions de centres responsables dels edificis per facilitar la feina dels serveis de seguretat. Les persones que hagin de venir al campus hauran de seguir estrictament les mesures de seguretat establertes per Salut.
S’han establert els mecanismes per garantir el màxim d’activitats possibles, inclosa l’atenció telefònica tot i que recomanem la comunicació per correu electrònic. En aquest sentit, us recordem alguns elements principals, que trobareu descrits a www.uab.cat/coronavirus:
Docència: s’han establert les instruccions i metodologies per tal que el professorat substitueixi les activitats acadèmiques presencials per activitats virtuals.
Recerca: en cas que s’hagi d’accedir de manera ineludible a les instal·lacions de la universitat, s’ha de comunicar a l’administració de l’edifici.
Administració: els diferents àmbits de l’administració (nòmines, compres, econòmic, acadèmic, TIC, etc.) es mantindran en funcionament sempre que sigui possible de forma remota.
L’Oficina d’Assistència en Matèria de Registre donarà servei a través de la seu electrònica i el Punt d’Informació de la Plaça Cívica farà atenció a través del correu: info.coronavirus@uab.cat.
Es consideren serveis essencials presencials aquells que necessiten supervisió diària els següents:
Servei de Seguretat i Vigilància.
Servei de Granges i Camps Experimentals.
Servei d’Estabulari.
Laboratori de Psicobiologia.
Hospital Clínic Veterinari.
Per a qualsevol incidència al campus, inclosos temes de salut, podeu trucar al Servei de Seguretat i Vigilància al telèfon 93 581 25 25 (servei permanent durant les 24 hores).
En els propers dies es reorganitzaran les agendes institucionals, mantenint virtualment aquelles reunions o convocatòries necessàries i posposant les no urgents.
Per a qualsevol incidència al campus, inclosos temes de salut, podeu trucar al Servei de Seguretat i Vigilància al telèfon 93 581 25 25 (servei permanent durant les 24 hores).
En els propers dies es reorganitzaran les agendes institucionals, mantenint virtualment aquelles reunions o convocatòries necessàries i posposant les no urgents.
L’Equip de Govern i la Gerència romandran disponibles virtualment per a qualsevol persona de la universitat. A més, s’establiran torns de presència al rectorat.
Aquest seguit de mesures s’afegeixen a la suspensió de l’activitat acadèmica presencial i les indicacions adoptades d’acord amb les indicacions emeses pel govern de la Generalitat i es mantindran les properes dues setmanes. Atesa la situació canviant que estem vivint, aquestes mesures i indicacions poden anar-se revisant i actualitzant. El canal permanent de comunicació serà el portal web de la universitat (www.uab.cat/coronavirus) i el correu electrònic institucional. Continua oberta la bústia per a consultes: info.coronavirus@uab.cat.
Aquest seguit de mesures s’afegeixen a la suspensió de l’activitat acadèmica presencial i les indicacions adoptades d’acord amb les indicacions emeses pel govern de la Generalitat i es mantindran les properes dues setmanes. Atesa la situació canviant que estem vivint, aquestes mesures i indicacions poden anar-se revisant i actualitzant. El canal permanent de comunicació serà el portal web de la universitat (www.uab.cat/coronavirus) i el correu electrònic institucional. Continua oberta la bústia per a consultes: info.coronavirus@uab.cat.
Es tracta d’una situació crítica a nivell mundial i les universitats, com a institucions al servei de la societat, tenim un repte encara més gran com a exemple de comportament cívic i solidari. Estic convençuda que tota la comunitat universitària de la UAB sabrem respondre a aquest repte i actuar amb compromís i rigor al servei dels interessos col·lectius.
Tot i que la situació és molt complexa, ens en sortirem. Cuideu-vos i cuideu als vostres!
Una abraçada,
Margarita Arboix
Rectora
"