Treball de fi de grau

Treball de fi de grau és l’única assignatura obligatòria del quart curs dels estudis de grau d’Història. L’estudiant s’hi pot matricular un cop superats 160 crèdits, entre els quals hi ha d’haver obligatòriament tots els corresponents al primer curs.

L’objectiu principal és la realització i presentació pública d’un treball de síntesi bibliogràfica o sobre material documental, sobre qualsevol de les matèries del grau. Un/a professor/a tutoritza el treball i orienta l’alumne/a durant el procés d’elaboració. Els treballs han de tenir un caràcter original i es realitzen de manera individual. L’alumne/a ha de demostrar que ha assolit les competències i és capaç d’aplicar els resultats d’aprenentatge bàsics del Grau adquirits durant la seva formació acadèmica a la Facultat (raonament crític, comunicació escrita i oral efectiva, alt grau d’autonomia en la recerca bibliogràfica i de dades, i en l’elaboració, argumentació i defensa del treball, etc.)

La Guia docent detalla els objectius, competències, resultats d’aprenentatge, metodologia i activitats formatives i d’avaluació de l’assignatura.

Coordinador del TFG: Xavier Domènech

Llistat de temes. La temàtica concreta del TFG és acordada entre alumne/a i tutor/a. Corresponen als àmbits cronològics de les àrees de coneixement dels departaments que imparteixen docència i recerca al grau d’Història: Ciències i tècniques historiogràfiques, Prehistòria, Història antiga, Història medieval, Història moderna i Història contemporània. De manera orientativa es pot consultar el llistat de temes dels TFGs llegits durant el curs 2015-2016.