Grau en Direcció Hotelera
Coneixements
- Identificar els principis bàsics de l’allotjament, la restauració i els esdeveniments, i especificar-ne les dimensions operatives, departaments, activitats i àrees funcionals en el sector turístic.
 - Descriure el marc legal que regula les activitats hoteleres, de restauració i d’esdeveniments, que comprèn tant la posada en marxa de negocis o activitats com el manteniment d’instal·lacions i el seu funcionament normal.
 - Reconèixer els fonaments bàsics de seguretat i higiene alimentària, així com els principis bàsics de la nutrició humana i les normatives de caràcter nacional i europeu que han de complir els establiments i activitats del sector.
 - Descriure la relació i l’impacte dels sistemes d’informació digitals i personals en els processos de gestió empresarial del sector de l’hoteleria, la restauració i els esdeveniments.
 - Reconèixer l’estructura organitzativa i de gestió de les operacions d’allotjament, restauració i esdeveniments en les empreses, així com les polítiques d’actuació de les àrees funcionals del sector.
 - Descriure el sistema de producció i el procediment operatiu del servei de restauració, del servei de cuina i del servei d’allotjament d’una empresa hotelera, de restauració i d’esdeveniments.
 
Habilitats
- Aplicar els conceptes relacionats amb la política econòmica i els diferents àmbits de la gestió d’empreses (financer, recursos humans, comercial, etc.) al sector de l’hoteleria, la restauració i els esdeveniments.
 - Analitzar la informació patrimonial, econòmica i financera de les empreses hoteleres, de restauració i esdeveniments per aplicar-hi correctament els recursos financers.
 - Analitzar estratègies de gestió per als diferents tipus d’organitzacions en el sector de l’hoteleria, la restauració i els esdeveniments, tenint en compte els objectius, estratègies i polítiques comercials.
 - Desenvolupar tècniques de comunicació interna, externa i corporativa per a les empreses d’hoteleria, restauració i esdeveniments.
 - Comunicar-se de manera oral i escrita en una primera, una segona i una tercera llengües estrangeres en els àmbits de l’hoteleria, la restauració i els esdeveniments, així com en diferents entorns relacionats amb aquests àmbits.
 - Aplicar les eines més actuals de les tecnologies de la informació i de la comunicació i els nous sistemes de gestió als àmbits de planificació, gestió i direcció d’empreses, negocis i productes dels sectors de l’hoteleria, la restauració i els esdeveniments.
 - Aplicar els coneixements adquirits sobre gestió d’empreses als departaments d’una empresa hotelera, de restauració o d’esdeveniments en el context simulat del laboratori de pràctiques.
 - Interpretar la normativa de prevenció i seguretat integral per a aplicar-la als establiments del sector de l’hoteleria, la restauració i els esdeveniments.
 - Operar en equips de treball multidisciplinaris i crear sinergies per al desenvolupament de projectes relacionats amb el sector de l’empresa hotelera i de restauració.
 - Fer servir els coneixements adquirits per fomentar l’orientació i la cultura de servei al client en el sector hoteler i turístic .
 
Competències
- Relacionar els elements que regeixen l’activitat dels sectors de l’hoteleria, la restauració i els esdeveniments i la interacció amb l’entorn, així com l’impacte mediambiental, econòmic i social en els diferents subsistemes empresarials del sector.
 - Avaluar els diferents àmbits (financer, recursos humans, comercial) de les empreses d’hoteleria, restauració i esdeveniments per aplicar-les el millor possible al sector.
 - Proposar projectes hotelers, de restauració i esdeveniments d'acord amb els principis de responsabilitat ètica i amb respecte pels drets i els deures fonamentals, la diversitat i els valors democràtics.
 - Adaptar-se al caràcter dinàmic i evolutiu de la indústria hotelera, de restauració i a la nova societat de l’oci i els esdeveniments.
 - Formular canvis en els mètodes i els processos de la gestió d’empreses, projectes, activitats i productes dels sectors de l’hoteleria, la restauració i els esdeveniments per donar respostes innovadores a les necessitats i demandes de la societat, i demostrar iniciativa i esperit emprenedor en un entorn complex i canviant.
 - Exercir, amb criteris de professionalitat en gestió d’empreses, les funcions pròpies del lloc de treball en l’àmbit de l’hoteleria, la restauració i del lleure en general.
 - Generar plans de comercialització i promoció de les empreses dels sectors de l’hoteleria, la restauració i els esdeveniments, especialment en el camp de la comercialització en línia.
 - Avaluar la influència dels estereotips i rols de gènere en el desenvolupament de l’exercici professional en el sector turístic.