Màster Universitari en Arxivística i Gestió de Documents

S’han fet diversos canvis en el pla d’estudis d’aquest màster. Consulta tota la informació de la nova versió al màster en Màster Universitari en Arxivística i Governança de la Informació .

Pla d'estudis Màster Oficial - Arxivística i Gestió de Documents

Perfil d'ingrés

El màster va dirigit a persones amb titulació universitària prèvia que desitgin formar-se per exercir professionalment en el sector de la gestió documental i arxiu, tant en l'àmbit públic com privat i sobre documents administratius o integrants del patrimoni documental. Així, els estudis són adequats per a persones amb interès tant en els aspectes administratius com històrics dels documents i en els relatius al context de la seva producció en formats tradicionals i derivats de l'aplicació de les tecnologies de la informació. Han de tenir capacitat per a la innovació, l'organització, la planificació, la comunicació, i el treball interdisciplinari i en equip.

Competències bàsiques

  • Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i / o aplicació d'idees , sovint en un context d'investigació
  • Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis ( o multidisciplinaris ) relatius al seu camp d'estudi
  • Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada , inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis 
  • Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats 
  • Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran mesura autodirigida o autònoma

Competències específiques

  • Demostrar que comprèn l'evolució de l'arxivística i dels seus conceptes i fonaments
  • Utilitzar la terminologia de la diplomàtica i aplicar les eines que ofereix als documents medievals , moderns i contemporanis
  • Demostrar que coneix les bases del dret i el règim jurídic dels documents en organitzacions públiques i privades
  • Identificar els productors de documents i els fons documentals que han generat i / o generen
  • Treballar amb les fonts , mètodes , eines informàtiques i tècniques d'investigació científica pròpies de l'arxivística
  • Avaluar i seleccionar eines informàtiques de gestió documental d'arxius segons el seu ús i necessitats
  • Analitzar l'estructura i el funcionament d'organitzacions públiques i privades
  • Utilitzar sistemes de gestió de la informació i el coneixement
  • Analitzar i dissenyar circuits administratius i de producció documental
  • Reconèixer les condicions de preservació de cada tipus de suport documental
  • Reconèixer el context de producció dels documents
  • Dissenyar sistemes de classificació dels documents
  • Aplicar mètodes de descripció i recuperació dels documents
  • Dissenyar i aplicar sistemes de gestió documental a les organitzacions
  • Dissenyar i implantar sistemes de gestió en els serveis d'arxiu
  • Definir i avaluar els equipaments i condicions dels serveis d'arxiu
  • Dissenyar i implantar plans i desenvolupar accions de dinamització cultural i difusió dels serveis d'arxiu i dels seus fons documentals
  • Aplicar sistemes d'avaluació documental
  • Reconèixer el règim jurídic i les normes relatives a la preservació i accés als documents i la protecció de dades i aplicar-les
  • Analitzar l' estructura dels documents electrònics
  • Aplicar els requisits i estàndards (integritat, autenticitat, preservació, metadades...) en la gestió de documents electrònics
  • Reconèixer les condicions i les formes d'accés al mercat laboral i l'exercici professional
  • Integrar coneixements i habilitats en l'exercici pràctic i en l'elaboració d'un treball acadèmic o professional en l'àmbit de la arxivística i la gestió documental .

Competències transversals

  • Raonar críticament i demostrar compromís ètic i social i tenir respecte a la diversitat ia la multiculturalitat
  • Treballar de forma autònoma, resolent problemes i prenent decisions
  • Analitzar, sintetitzar, organitzar i planificar els entorns i les actuacions de gestió
  • Comunicar coneixements de forma oral i escrita
  • Treballar en equips de forma interdisciplinària
  • Adaptar-se a noves situacions, tenir capacitat de lideratge i iniciativa
  • Generar propostes innovadores i competitives
  • Actualitzar i reciclar coneixements a través de la formació continuada.